"Morgonstund..."

 
Något av det bästa som finns är MORGONSTUNDEN! Då har man en hel DAG framför sig som man kan göra det mesta möjliga av. Som ett oskrivet blad i en bok ligger den där öppen för att fyllas på med smått och gott.

Och till morgonen hör KAFFE! En rykande het kopp, gärna med en skvätt mjölk i, då smakar det ljuvligt gott. Och kan man dessutom inmundiga den när man fortfarande ligger kvar i sängen är det perfekt! =D Då krävs det ju dock att någon ANNAN tar tag i kaffekokandet, eller att man masar sig upp SJÄLV för att utföra sysslorna, men oavsett smakar koppen extra fint där i sänghalmen. Nu BLIR jag faktiskt serverad kaffe på sängen i stort sett VARJE DAG (!) av den Käre Sambon, som nästan alltid går upp före mig. =D Och skulle det vara så att Han faktiskt åker iväg så tidigt att jag fortfarande SOVER finns det färdigt kaffe upphällt på termos...allt för att "Hans lilla Älskling skall ha det så bra som möjligt", som Han så rart uttrycker det! ;-)

Är det dessutom fredag som idag, med en hel ledig HELG att se fram emot, smakar väl en kopp OERHÖRT gott och morgonen känns extra fin! För då har man ju FLERA oskrivna blad att se fram emot, nästan som ett helt kapitel fullt med möjligheter och episoder att sätta på pränt. Och allt är möjligt, allt kan bli så bra som man vill det skall bli!

Med dessa positiva nedskrivna rader önskar jag Eder alla en fin helg! Och förhoppningsvis startar dagarna med en kopp kaffe serverad på sängen! =D

Trolda - Happy In The Morning! =D

Kommentarer
Postat av: Nicki

Vilken härlig service du får av din sambo! =) Håller med dig om morgonstunden fast jag föredrar te. =)Hoppas du och hjärtat ditt får en härlig helg.



Kramz/Nicki

Postat av: Sara - Zassi

Jamen sådär =) Dessa specialtecken som ställer till det!



Vi åt god mat, bastade och såg både På Spåret och Skavlan igår - såklart med ett glas i soffan ;)

Underbart! Idag blir det HOCKEY!



Ha en skön lördag och hoppas bilen är piggare så det blir lite påfyllning av värmeljuslagret.



Kram, kram/Sara

2010-01-30 @ 12:53:41
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Verkar som vi haft goa kaffestunder både du och jag denna helgen... fast jag fick brygga mitt själv förstås... Go sambo du har!!

Ja, det är svårt att föreställa sig ett liv utan kaffe... många sköna stunder blir det!:)

Ha en fin söndag!

Kram

2010-01-31 @ 01:32:37
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas du får en extra lång stund i sängen med kaffe idag! Själv har jag varit uppe sen fyra...som vanligt!

Sambon får nästan alltid sitt kaffe serverat av mig..i termos...men jag får hålla mig till te..magen du vet!

Så fint du fått med nya blomster!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-31 @ 06:11:09
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Vilken lyx med kaffe på sängen varje morgon! Och vilken lyx att ha en sån sambo! Ha en trevlig söndag!

2010-01-31 @ 06:44:49
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback