Söndagsbilden, Arbete Och Ny Dator! =D

 
Veckans "Söndagsbild" vittnar om en grådisig dag med ett par minusgrader som gör så att snön den vita, ligger kvar. Också isen på Havet är intakt och det råder en hel del aktivitet på denna, såsom fiske och skridsko-åkning. Varken det ena eller det andra är något som lockar MIG, men allt kretsar ju nu inte kring just mig (!?), och jag får väl glädjas med dessa "Vinterentusiaster" och istället bida min tid, för det GÅR ju trots allt mot VÅR nu, och alltså "vinner" jag i det långa loppet... ;-) För nu LÄNGTAR jag - så ÄR det!
 
Annars har söndagen präglats av arbete. Och på jobbet städas och fejas det nu för att just förbereda för Vårens ankomst. SÅ mycket fint är på ingång, och jag glädjer mig oerhört till att få "sätta händerna" i allt det vackra och göra fint. Mycket fint FINNS det ju naturligtvis redan på min arbetsplats och det ser man väl om inte annat tydliga bevis på här... =D 
 
Och jag hoppas det syns att undertecknad dessutom STÄDAT i affären!?! ;-) 
 
Jag har iallafall BÖRJAT! Ett av sju rum är färdigt... Och det är faktiskt med STOR glädje jag skall ta mig an de återstående sex! Det är nämligen något av det absolut roligaste jag vet! Att ändra om, göra fint, samla ihop och skapa attraktiva små stilleben som lockar kunder. När man dessutom vet att vackra NYHETER hägrar är det extra kul. 

En NYHET är också detta BLOGG-INLÄGG på sätt och vis! Jag har nämligen införskaffat en helt ny DATOR!!! Det är än så länge många funktioner jag inte känner till (och kanske inte ens lär lära mig... ;-)), men de grundläggande funktionerna har jag klart för mig. =D Nu undrar jag såklart om det kanske är någon SKILLNAD hos ER på min lilla Blogg när Ni nu besöker mig...!? Är tacksam för upplysningar! =D

Trolda - With Weekly Report! =D 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

du har säkert hört det förr men jag säger det i alla fall. vilket jobb du har.... så mycket fina grejor.

helt otroligt.

Kram Ingrid

Postat av: Nina

Helt underbart ställe du jobbar på... det är bara så! :)

2010-01-17 @ 21:54:42
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Inga M

Jag märker i ärlighetens namn ingen skillnad, det är lika fint som det brukar vara här. Och jag blir nästan vindögd av alla fina änglar som Du har med på bilderna!



Ha en bra jobbvecka!

2010-01-18 @ 00:06:43
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Nä, ingen skillnad - det är lika underbart som vanligt =)



Vilken härligt jobb du har framför dig. Även om städning kanske inte är vad man ser fram emot, men piffning och fixning och lite nytt - jamen då är det ingen konst att dra dammvippan oxå.



Ha en skön måndag!

Kram/Sara

2010-01-18 @ 08:22:39
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Mormormu

Blir ju lite avis på alla vackra ting du omges av! Vilket härligt jobb du har!



Ha en underbar tisdag



Kram!

2010-01-19 @ 06:26:57
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning lilla Trolda! Tänk att få ha ett jobb som ditt! Då skulle även jag med glädje städa!



Än har inga rådjur hittat godsakerna hos mig..men jag har fyllt på med mer o flyttat dom en bit...

Kramen!

Ragnvi

2010-01-19 @ 06:31:27
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback