Söndagsbilden Och Vinter!

 
Det var längesedan vi hade en sådan här VINTER med mycket SNÖ och rejält kallt, som vi har nu på dessa breddgrader. Och även om det nu ÄR fantastiskt VACKERT kan jag inte påstå att jag TYCKER OM det... För att vara HELT ärlig längtar jag REDAN, och oerhört mycket, till VÅREN! TÄNK bara att slippa dra på sig alla dessa lager med KLÄDER!?! Det är strumpbyxor som skall på, det är raggsockor, mössa och vantar. Gärna ett linne under två andra tröjor och en rejält tjock jacka eller kappa på det... Huuu, man känner sig definitivt inte SMIDIG direkt och rörelseförmågan som väl kanske inte är den ultimata annars heller, uteblir nästan helt...;-) Men, men, det är bara till att bita ihop och palta på sig...och man skall ju INTE klaga! ;-)
 
Mer berättigade till att KLAGA skulle väl i så fall dessa små och söta ÄNDER vara... De ligger där på isflaken och väntar på att någon snäll människa skall passera förbi med en bit mat, och det ser oerhört kallt ut. Jag har sett det som ett UPPDRAG att dessa bistra vinterdagar passera förbi med medhavd mat till de små stackarna, och nu senast när jag kom fram till dem var det precis som om de kände igen mig och kom mig till mötes! Trolda - Djurens Vän! =D
 
Bor man "sydost" om Vänern har man fått mer snö än alla andra i området... Och att jag BOR sydost om Vänern syns väl ganska tydligt på all snö som landat på min balkong!?! I ett par dagars tid nu har det i stort sett singlat ner flingor från ovan konstant, som bildat ett mjukt täcke över det mesta. Jag längtar till en snöfri balkong och Vår-Solens första värmande strålar när man sitter där med kaffekoppen i hand... Och den tiden KOMMER ju! =D
 
När jag idag passerade UDDEVALLA-BRON visade temperaturen på minus FEMTON grader! Och enligt väderleksrapporten skall det tydligen vara så ett par veckor. Det blir till att hålla sig inomhus i mesta möjligaste mån och helt enkelt fortsätta drömma om kommande tider i Vår-Solens värmande sken! Ett och annat besök till de små söta ÄNDERNA skall det dock bli! =D

Trolda - With Weekly Report And Winter!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ser ut som sockervadd på balkongen.

Det är lite kallt för min smak. Vi har - 13 grader här och det är så kallt.

Kram Ingrid

Postat av: Sara - Zassi

Åh vilken tur att de små sjöfåglarna har dig =)

Klart dom ska ha mat! Själv köper jag talgbollar, fågelfrön och nötpåsar och ger till "mina" små talgoxar, sidensvansar och nu en ny modell fåglar som jag inte sett förut. Det här med fåglar är inte min starka sida, men dom är hyfsat stora (inte som en skata) och gulspräckliga fram :)

Snygga är dom iallafall.



Härligt med snö =) Men så gillar jag ju vinter och snö och att bylta på sig varma kläder gör jag gärna. Fast jag skulle haft en ny täckkappa....



Tulpaner var ett bra tips :) Det ska jag nog köpa idag! Det är ett underbart vårtecken - även om det är en aning tidigt att längta till våren redan nu, jisös då får vi ju vänta så himla länge. Nån gång fram emot mars april :)



Ha det allra bäst! Kramkram/Sara

2010-01-04 @ 07:41:03
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Trolda! Åh..känns ändå så väldans länge tills det blir vår...tänk innan all snö har tinat bort! Ditte längtar ut i skogen, men det går ju inte! Därför får man skotta så hon kan få springa lös o sträcka på benen riktigt! Hon gillar ju inte att gå lugnt o stilla i koppel!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-04 @ 08:46:35
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Det är kallt här också fast vi har inte kvar någon snö, den regnade bort över julen. Men just nu så sinlgar det ner små snöflingor så det kommer kanske tillbaka.

Jag har upptäckt att jag inte har några vinterkläder kvar att använda! Bor man som vi med regniga skånska vintrar, så investerar man inte precis i vinterkläder. Det brukar räcka med en regnkappa! :)

Jag får väl hålla mig inomhus och titta på fåglarna som äter av talgbollen utanför fönstret. Jag är inte så hjältemodig som du, Trolda, som går ut och räddar alla fåglar. Jag är övertygad om att fåglarna har lärt sig att känna igen dig och din matpåse!

kramar från Poppins

2010-01-04 @ 09:52:18
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: K-bert

synd att mata dom..leder till genetisk katastrof. Lat dom svaga ga under och de starka som overlever lagga nya agg till varen. Den som inte jobbar for brodfodan ska inte heller ata. Nej till parasiter!

2010-01-04 @ 21:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback