"Vintertid Är Pysseltid" =D

 
Ute blåser det en isig nordanvind, det är mängder med snö och det är mer som i skrivande stund faller, och om detta tycker jag INTE. Därför har jag efter den obligatoriska promenaden till ÄNDERNA - och matningen där - kurat, haft det mysigt och pysslat INNE idag. =D Och efter julens RÖDA toner är jag sugen på lite LJUSARE kulörer. En nystruken duk på bordet och några vita ljus samsas med en rosa Kalanchoe på bordet. Mina älskade ÄGG under den vackra KRONAN (inköpt i ZASSI´S blogg-shop =D) passar fint in. Det känns rent och fräscht och visst blir man väl iallafall liiite påmind om VÅRENS antågande...!?! ;-) 
 
Och duken gör ju sig onekligen fint tillsammans med fondtapeten... ;-) 
 
Vi har ju tagit en liten "PAUS" i renoveringsarbetet nu under helgerna, vilket har varit oerhört skönt. Därför är heller inte allt färdigt, men det BÖRJAR ta form... Exempelvis skall den fruktansvärt fula DÖRREN (som leder upp till vinden) målas vit eller dekoreras med någon sorts film... Den randiga tapeten i bild visar på där TRAPPAN från hallen kommer upp, och insidan skall beklädas med samma grå tapet som i övriga delar av rummet. I fönstren skall det ordnas något så det också kan pyntas DÄR såklart. Men det KOMMER, och det är faktiskt ganska så fördelaktigt att VÄNTA en tid för att därefter samordna allt till en bättre enhet har jag insett. 
 
Elementet mitt emot den randiga tapeten skall målas, och normalt sett tycker jag väl inte det är något vackert inredningsobjekt direkt, men med tanke på alla köldgrader UTE, och med den värme det ger INNE, klassar jag det som en riktig "Skönhet" just nu... ;-) Garanterat trivs min lilla "Hus-Ängel" MARY där också med en ständigt varm rumpa! =D 
 
Också över den vackra gamla SYMASKINEN skall det arrangeras något... Kanske en GREN där man kan hänga upp "oumbärliga" och vackra ting...!?! Och en TAVLA...!?! Vi får se. KORGEN skall naturligtvis också fyllas med något, det är den ju som GJORD för... ;-)
 
Som sagt; bitande vinter och kyla UTE, då finner man Trolda INNE, och ofta då på ett eminent PYSSEL-HUMÖR! =D

Trolda - From Inside! =D

Kommentarer
Postat av: Sara - Zassi

Åh vilka underbara bilder du bjuder på. Du har det så mysigt, så mysigt!



Här är det oxå kallt som attan, man vill bara vara inne.



Ha det bäst =)

Kramkram/S

Postat av: Lily

Du är för söt! Tack:D

Jo, visst är det som gjort för pyssel m.m.nu i vintertid.(t om här på västsidan av Skåne har vi vinter :D)

Jag har kommit på att jag har för lite ljusstakar ;-)) Har många många lyktor :D Fick en AHA, jag ett par ljusstakar i trä i källarförrådet... I nästa stund slog det mig att det var ingen idé att gå ner och hämta dem..Förrådet är knökfullt ;-))TYPISKT!!!:D

Får vänta till våren och rota fram dem när jag ändå ska sortera ut till bakluckeloppisar..

Ha det gott

Kramar

Lily

2010-01-06 @ 16:51:29
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: [email protected]

Så gott hon har det Mary...!:) Och du också, där hemma i ditt supermysiga hem!!! Kan riktigt se dig gå där och fixa och fika och njuta! Ja, dessa kalla dagar är det LYCKA att ha ett varmt hem!

Kram

(Hihi... svart kaffe med vitt dopp.....:))

2010-01-06 @ 22:39:56
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Är du morgon trött?

2010-01-06 @ 22:55:15
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Trolda - djurens vän! Vilken god gärning ni gjorde när ni tog in fågeln! Hoppas den klarar sig nu! Den hade nog inte blivit långlivad här hemma bland djuren...

Såå fint o stort du bor! Förstår att du myser när du pysslar!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-07 @ 08:26:02
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Så vackert du har det.

Så mysigt med alla ljusen som är tända.

Jag äälskar ljus.

Kram Ingrid

2010-01-07 @ 22:31:29
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Poppins

Nu börjar man längta efter lite ljus och vår. Dags för tulpaner och gula varma färger!

kramis

2010-01-09 @ 12:43:59
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback