"Inne-Pyssel"! =D

 
Somliga kallar dem för OGRÄS, men för MIG är de riktigt vackra och härliga GLÄDJESPRIDARE, de frodiga och pampiga LUPINERNA! Och ju fler av dem desto bättre och vackrare tycker jag. Detta härliga fång plockades i en dikeskant igår afton och jag njuter verkligen av dess prakt. DOFTEN är det väl sisådär med, men man kan inte få allt... ;-)
 
Då doftar det desto mer och ljuvligare av mitt nyinförskaffade DOFTLJUS! Doften kallas för "Strawberry Buttercream" och är FARLIGT god... "Farligt god" på så vis att det sprider sig en LJUVLIGT söt doft som av ett mustigt och krämigt BAKVERK i huset...med färska JORDGUBBAR till...mmmmmm... Och man BLIR definitivt sugen på att sätta tänderna i något...gärna alltså något gräddigt och krämigt sött... ;-) Men JORDGUBBAR är ju iallafall hälsosamt! =D 

Trolda - From Inside! =D

Kommentarer
Postat av: Mauden

Tycker också om Lupiner <3 Lite oroande att de redan står i blom, för jag gillar att ha dem till midsommar.

Nu blev jag dessutom väldigt sugen på att sätta tänderna i något gott också, precis som vanligt med andra ord ;-)

Kramen

Postat av: Ragnvi

Morning sötsaken! Lupinerna har kommit längre hos dig än här uppe...men jag ska nog leta lite jag också för jag fick hem söta kannor igår som skulle passa bra till lupiner! Doften gillar till en början från dom...sen tycker jag dom luktar kattpink...fniss! Ditt doftljus gör nog susen!

Kramen!

Ragnvi

2010-06-08 @ 05:55:17
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Ååh jag gillar oxå lupiner. Liite för tidigt här än, fick mig en bukett liljekonvaljer igår och den sprider sin väldoft i köket =)



Sa precis till guben igår att jag ville ha nåt dofta gott inomhus men vad sjutton köper man? Yankee Candle-ljuset var ett toppentips som jag tar med mig. En tur på stan på lunch är inte fel. Min förhoppning är att jag har JORDGUBBSDOFT med mig hem.



Sen tror jag att jag ska försöka hitta mig en plattång på Clas Ohlson.



Ha en underbar TISDAG!!

Kramkram/Sara

2010-06-08 @ 08:04:42
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lily

Lupiner är jättefint, så härliga färger :D



Yankee Candle med Srawberry låter underbart! Det är ju inte så farligt om man blir sugen på jordgubbar...;-))



Ha det gott

Kram Lily

2010-06-09 @ 14:32:09
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Jag älskar lupiner. De är absolut inget ogräs i mina ögon! Jag har en kollega som berättade om en engelsk trädgårdsmästare som arbetade med att förädla lupiner. Han tillbringade hela sitt liv med detta och hans son tog över. Hon fick tag på frön från dessa förädlade lupiner och hon säger att de ser helt fantastiska ut! Jag är så nyfiken på hur de kan se ut - har bara fått se foto men det är ju inte riktigt samma sak.

kramar från Poppins

2010-06-09 @ 19:55:17
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Nina

Lupiner är fina! Och nu har vi bestämt det.

2010-06-11 @ 00:21:04
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Inga M

Visst är lupiner vackert. Min mamma hade dem i rabatten, här i Värmland växer de vilt överallt men blommar inte än. Jag har försökt få dem att trivas i min trädgård men inte lyckats.

2010-06-12 @ 05:35:30
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback