Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" bjuder på gråmulet väder och endast femton futtiga grader, men till veckan skall tydligen äntligen SOMMAREN komma tillbaka! Det talas om dryga tjugo grader och en varm SOL som skall lysa över oss, och jag måste säga att jag riktigt längtar efter lite värme nu igen, då man plötsligt inser att månaden juni faktiskt snart är till ända (!) och den där riktigt GÓA Sommaren inte infunnit sig ännu...
 
Och när det góa vädret uteblivit har vi istället passat på att vara inomhus och fortsatt renoveringen av TRAPPAN som leder ner till Hallen, eller upp från Hallen till Vardagsrummet om man så vill. För att vi överhuvudtaget skall kunna ta oss ner/upp är endast vartannat trappsteg målat, så det gäller att gå med REJÄLA kliv på färden... ;-) Detta påbörjades faktiskt IDAG, och det är endast "grundmålningsfärg" än så länge, men man kan tydligt redan se att resultatet kommer bli riktigt fint! =D Möbeln man skymtar nedanför trappan är en liten söt hallmöbel med tillhörande spegel, allt fyndat på en loppis, som så småningom också skall målas i vitt, och det hemskt trista golvet i en beige-grå ton skall också bytas ut...men var sak har sin tid!

Nu väntar GRILLEN och en förhoppningsvis mycket god söndagsmiddag! =D

Trolda - "With Weekly Report Upstairs!" =D

Kommentarer
Postat av: milla-andante

JAAA!!! Sommarvärme låter bra! Och en fika på din ljuvliga balkong...:):) Det är väl bäst att vi låter trappan torka i lugn och ro först, så att jag inte sätter min stämpel på den...hihi...

Så många fina bilder jag fick njuta av nu när jag äntligen bloggar igen... de nya kuddarna är helt ljuvliga och bilderna så fina!!!



Hm... TOMHÄNT hem från loppisen... eeee...nästa gång lovar jag att lämna kvar lite till dig... Jag köpte halva lokalen, typ... =O

KRAM så länge!

Postat av: Inga M

Ha! Va smart att måla vartannat trappsteg så det fortfarande går att gå i trappen! Det hade jag aldrig klurat ut.

2010-06-21 @ 07:21:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Fnissar när jag läser ditt förra inlägg =) Helt rätt av dig så kan man verkligen inte får för många kuddar! Riktigt fina och somriga.



Så himla smart att bara måla vartannat trappsteg!



Vi har haft fullt upp med takbyte i helgen så jag har knappt suttit vid datorn alls - ja en liten sväng kanske =)



Här är det nu strålande sol och klarblå himmel, dock ingen värme och jag säger som du att man undrar var SOMMARVÄRMEN är nånstans - det är ju snart slut på juni.



Ha en alldeles underbar fortsättning på måndagskvällen.



Kramkram/Sara

2010-06-21 @ 15:33:40
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback