Tomat-Plantor! =D

 
Än så länge bär mina små nyinförskaffade Tomat-Plantor ingen frukt, men med Solens hjälp och med den rådande värmen lär det komma! Och finns det något godare än att skörda sina egenhändigt odlade solmogna Tomater...!?! Det är verkligen en stor lyx i vardagen tycker jag, och jag längtar redan... =D 
 
Men BLOMMAR gör de iallafall! Och då, som sagt, lär det inte dröja så länge innan den första skörden... =D 
 
Jag har även passat på att byta lite andra Blommor på Balkongen. Dels för att faktiskt få in lite FÄRG i allt det vita och gröna, men även för att undertecknad slarvat en hel del med vattningen (!) och att det därför liksom var BEHÖVLIGT att byta... ;-) 
 
OLIVTRÄDET frodas dock! Nya små skott och frisk ved, kanske blir det även DÄR frukter i år...!?! Och KRYDDORNA prunkar för fullt. Det är en HÄRLIG tid nu! =D 
 
Annars har det verkligen varit "full fart" nu ett tag... Och man har passat på att vara UTE så mycket som möjligt efter arbetet i det helt UNDERBARA vädret som bjuds!  Helgen lär gå i samma ljuvliga tecken vädermässigt sett och förhoppningsvis blir det premiär på den nyinförskaffade GRILLEN någon kväll.  Jag passar på att önska Eder alla en FIN helg i den ljuva SOMMARENS tecken! =D

Trolda - "Summer-Girl" =D

Kommentarer
Postat av: ejmis

Mina tomater brukar tas från plantan och stoppas direkt i munnen...solvarma...MUMS!!

Ha en fin fredag!

Postat av: Inga M

Tack för den önskan. Här grillades det i går kväll och kommer att grillas i kväll antar jag och dessemellan ska vi hinna med ett par båtturer. Nu är det sommar!



Du ser också ut att njuta av den nya årstiden.

2010-06-05 @ 10:56:11
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas solen har lyst både på dig o tomaterna i helgen! Och kanske du fick lite grillat också!

Kramen!

Ragnvi

2010-06-06 @ 06:32:44
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback