Söndagsbilden

 
Isen ligger fortfarande tjock i viken, men Solen tar mer och mer på både den och snön. Dagarna har bjudit på upp till sex plusgrader, men nätterna är desto kyligare med temperaturer ner emot tio minusgrader. Dagarna känns längre och längre, och det fantastiska LJUSET sprider sig allt mer och tar över i tillvaron - HÄRLIGT! =D
 
Och idag såg jag grönt GRÄS för första gången på, som det känns, EVIGHETER sedan! Nja, gräs och gräs...KONSTGJORT gräs då, men iallafall...! ;-) Det var vårt hemmalag LJUNGSKILE som sparkade loss på grönbetet i en träningsmatch, och det gav sköna Vårkänslor i Hjärtat.
 
Sköna Vårkänslor ger också denna lilla "Mini-Påsklilja" som bor i Köket hos mig. Och med ett par små fjädrar och lite halm som dekoration ser det riktigt mysigt ut tycker jag. Nu drömmer jag om plusgrader dygnet runt så jag då kan göra fint UTOMHUS på trappan och balkongen. Ja, jag längtar verkligen till lite härlig Vår-prakt ute nu, och det borde ju inte dröja så väldigt länge till nu. Och "den som väntar på något gott..." =D

Trolda - With Weekly Report! =D

Kommentarer
Postat av: milla-andante

Så roligt att se bilder från Skärhamn! (min gamla arbetsplats!) Det är fint där ute!

Vad sägs om 11-kaffe vid 11.30...:)!?

Ska bli roligt att träffas igen!!

Kram

Postat av: Ann Catrine

Härliga bilder, och vad är det för snygg gammal(?) specerihylla som anas brevid påskarrangemanget i köket!?



Kram till dig!

2010-03-14 @ 21:48:14
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Härligt!

Hoppas du hittar kom jag på...=O

Ta dig till t-banan ovanför restaurangen så spanar jag efter dig..!

Välkommen!!!

2010-03-14 @ 22:46:42
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Saras Inredning

Ååh jag har en sån miserabel dag idag! Vilken tur att jag klickade in mig här :) SVANAR!! Men guu så underbart med svanar!



Och fotboll - såklart!



ha det allra bäst!

kramkram/Sara

2010-03-15 @ 09:47:34
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Härligt med dina söndagsbilder! Man följer våren så bra! Ja jisses...snart är det påsk också! Var till Trönö i söndags...några krukor på trappen hade tinat fram...men mycket står kvar ute under snön...suck!

Ditte låter som den värsta blodhunden...sen springer hon o gömmer sig...fniss!

Kramen!

Ragnvi

2010-03-16 @ 05:25:45
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback