Vår-Plantering

 
Efter en mycket intensiv helg med arbete och två (!) kalas, blev det inte alls lika mycket gjort idag, denna lediga måndag, som jag hade tänkt. Det blev istället en välbehövlig vila, men liiite pyssel har det iallafall blivit! Och detta i from av PLANTERING av PENSÉER - dessa ljuvliga Vårens budbärare. =D 
 
En Mini-Påsklilja smög sig in i en av urnorna också...och det passar ju fint så här när det närmar sig påsk! Några ÄGG är också på plats, men PÅSKRISET får vänta, för precis när jag blev färdig med planterandet kom ett uppfriskande, och pågående, VÅR-REGN till byn, och då trivs jag allra bäst inne just nu. =D 
 
Det lilla "Fågelboet" fyllt med vita små Skönheter och nyskördad mossa. Det känns så HÄRLIGT att ÄNTLIGEN kunna börja greja lite UTE, att få sätta fingrarna i jord, att pynta och dekorera igen med vackra Blommor! För som jag längtat! =D

Trolda - Decorating Outside! =D

Kommentarer
Postat av: Lily

Superfint! Jag har köpt hem penseér + pärlhyacinter, fast jag har inte hunnit plantera dem ännu :-D))

Kram Lily

Postat av: Inga M

Så fort snön går bort så planterar jag penseer. De är mina favvoblommor. Vackra och färgglada och står sig länge blommande om man plockar dem.

2010-03-23 @ 06:38:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Åhhh vad du inspirerar!!! Vår bakgård ser FÖRSKRÄCKLIG ut just nu så det får snart bli en total makeover!! Så fint med äggen!!

Hoppas mailet kom fram!:)

KRAM

2010-03-23 @ 09:33:00
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Poppins

Det blev jättefint! Själv måste jag iväg och köpa lite till att ha utanför ytterdörren. Men tiden verkar inte räcka till! Får se hur det blir till helgen.

kramar från Poppins

2010-03-23 @ 15:04:44
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Fru Sommer

Hej kære veninde.

Hvor FINT din trappe er - jeg glæder mig helt vildt til at se jeres nye hjem.



Knus



Fru Sommer

2010-03-25 @ 23:10:06
URL: http://frusommer.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback