Söndagsbilden Och "Kryddig Present" =D

 
Första söndagen i månaden MAJ (välkommen sköna Du!) har VERKLIGEN bjudit på ett alldeles FANTASTISKT fint väder! Strålande Sol, och om man befunnit sig i lä, ytterst behagliga temperaturer. Fler och fler båtar kommer på plats vid bryggorna som synes på bilden och aktiviteten flödar nere i hamnområdet. Den för säsongen sista tipspromenaden avverkades uppe i den närliggande "storskogen", och min före detta ARBETSKAMRAT som skulle komma på FIKA idag, deltog också till allas förtjusning i evenemanget. Ett par gånger missade vi faktiskt totalt den snitslade banan på grund av engagerande samtal, och vi fick vända om... Allra sist av banan var vi, men dock ej sist i poängräkningen! Och framförallt hade vi så TREVLIGT! =D 
 
Som gammal "floristisk kollega" har Hon naturligtvis full koll på undertecknads goda smak vad gäller Blommor och inredning... ;-) För SKÅDA vad Hon hade med sig till mig i gåva! PRECIS vad jag verkligen gillar! KRYDDOR i gamla slitna lerkrukor och en halv-rostig fantastiskt vacker järn-korg! Kan det BLI bättre!?! =D
 
Det är Favoriterna Rosmarin, Citrontimjan och Gräslök som erbjuds! Nu HADE jag ju dock en samling med EXAKT dessa Kryddor sedan tidigare...men det gör absolut ingenting då man enligt mig inte kan ha för många Kryddväxter i sin samling. Och helt klart visar det också då på HENNES ytterst goda smak!  TUSEN TACK raraste Du! =D 
 
I mina VÄGGAMPLAR har de tidigare Murgrönorna fått ge plats för de betydligt mer tåliga VERBENORNA. Murgrönor rekommenderas INTE i ett syd-väst läge med brännande Sol...då blir de INTE glada. Däremot kan dessa vita små Skönheter med all säkerhet komma att trivas i denna position, och jag ser fram emot att de riktigt frodas och växer till sig framigenom.

Trolda - With Weekly Report And With More Spices! =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Kryddiga du, vilka foton! Vilka växter! Känner doften ändå hit upp till Sundsvall, där vi annars får vänta ett bra tag till på att plantera något utomhus... nu har jag inte varit ner till hamnen på några dagar, men misstänker det inte är så många småbåtar ute ännu. Det är kallt som attan på nätterna,och just idag blåser det hårt och isande!



Ha en skön avslutning på helgen!



KRAMAR!

Postat av: Lily

Härliga kryddor du fått (mina favoriter)

Gillar krukorna och korgen. Verbenorna är också en favorit..



Jag har njutit av en massa blommor hos mina favorithandelsträdgårdar! Det gör mig så...

Jag köpte inga, väntar till jag fått ordning på min balkong..



Ha det gott

Kram Lily



Ha det gott

Kram Lily

2010-05-02 @ 20:02:35
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Poppins

Jättefin present! Det hade jag också blivit överlycklig för.

Det låter så mysigt med era tipspromenader, både för att det är en trevlig tradition men också för att det är ett kul sätt att få lite motion. Jag är ju inte så mycket för att sporta, springa eller gå på gym. Promenader i goda vänners lag, låter perfekt!

kramar från Poppins

2010-05-03 @ 18:39:42
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Vad det måste dofta gott hos lilla Trolda nu! Härlig present o härlig väninna! Kan riktigt höra er under tipspromenaden...fniss!

Kramen!

Ragnvi

2010-05-04 @ 06:51:08
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det ser ut att bli fint de kommande dagarna också, så det gäller att ta vara på dem och komma sig ut i solskenet. Jag kan tänka mig att det är bråda dagar för Er som sysslar med trädgårdsinredning. Men roligt.

2010-05-05 @ 06:19:51
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback