Hyacinter I Glas! :)

 
Hyacinter hör julen till, och så här i ADVENTS-TIDER kan jag helt enkelt inte låta bli att pryda Hemmet med dessa små doftande Blommor! Dessa är VITA, och de tillhör Favoriterna, även om jag vurmar för dem oavsett färg just på grund av deras ljuvliga doft. 
 
GLAS-KUPAN är nyinförskaffad och jag tycker den är riktigt fin! :) Nu passar Hyacinterna perfekt i den, men senare får det bli andra "stilleben" som tar plats i den - den går ju att variera i det oändliga , endast fantasin sätter gränser. Och imorgon är det ADVENT!!! =D

Trolda - Decorating! =D 

Kommentarer
Postat av: Lilitha

Ja, det är något speciellt med hyacinter till jul. Och de doftar underbart. Dessvärre bor jag med allergiker...så det blir inga hyacinter hos oss. Hoppas allt är bra med dig och lillen. Och ha en trevlig advent. kram Lilitha

Postat av: Nina Lindh

Buhu... jag tål inte hyacinter. Men de doftar underbart ändå. Aaaaatjo... snor... fnys... nys. :P

2010-11-27 @ 23:05:24
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Saras Inredning

Åh alltid så inspirerande =) Vad fint du gjort det i kupan med hyacinter.



Härligt med en tripp till grannlandet för lite adventsmys.



Ha det bäst.

Kramkram/Sara

2010-11-28 @ 19:17:25
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Ann Catrine

Måste tyvärr ta det lite lugnt med julens dofter, mågar och barnbarn är känsliga.



Skulle vara skoj att se någon liten detalj från Mini-Troldes rum/vrå ;-)

Om jag känner dig rätt har han det riktigt fint och mysigt!



Kram

2010-11-29 @ 01:10:13
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: poppins

Hyacinter är en favorit här också. Jag tål inte de rosa eller blå - tyvärr - men de vita doftar precis lagom så jag kan njuta av dem hemma.

En annan favorit vid den här tiden är amaryllisen. Kan inte få nog av dessa vackra och ståtliga blommor.

Glaskupan är fin och så mycket glädje du kommer att ha av den!

kramar från Poppins

2010-11-29 @ 11:53:46
Postat av: milla-andante

Så fin kupa!! Du hittar då DET!

Du hittade en viss herr make i byn också hörde jag, tack för hälsningen! Jag mår bättre nu!:)

Förhörde mig om lillTrold men herr make hade tydligen inte varit så framfusig där som en annan hade varit om vi träffats...hehe!



KRAM

2010-11-29 @ 14:33:55
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Lily

Jättefin kupa som man alltid har glädje av!

Vita hyacinter är en favorit här också :)

Även de blå och rosa får bo här om de har rätt doftstyrka, svag :)

Det är en härlig och mysig tid :)

Gillar din adventsstake :)



Ha en fin vecka

Kram Lily

2010-11-30 @ 05:36:19
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback