Söndagsbilden

 
Nu känns det verkligen att det är HÖST! Det har blivit betydligt svalare ute de senaste dagarna och det har även kommit en hel del regn den sista tiden. IDAG är det dock uppehåll och skall enligt prognosen heller inte bli någon nederbörd, vilket passar fint då det nalkas FOTBOLL i eftermiddag här i vårt lilla samhälle. Ljungskile möter Hammarby och jag tror som ALLTID på seger! :) Men det gäller alltså att ta på sig lite extra kläder nu än vad man kanske är van vid, för temperaturen visar endast på futtiga tolv grader, och att stå och FRYSA under en pågående match är inte trevligt.

Nu återstår det endast fyra matcher till att spela för säsongen och det VERKAR som om "mitt" lag Ljungskile kommer att hålla sig kvar i "Superettan", och det är kul. Det är faktiskt väldigt roligt att gå på dessa matcher som ofta erbjuder både spänning och dramatik, men som också är väldigt socialt betingat! Väldigt många i samhället går på matcherna för att stötta laget och man pratar och umgås med varandra på ett naturligt och trivsamt sätt. I pausen är det det "obligatoriska" besöket i korvkiosken som gäller, där kaffe och korv med bröd står på menyn, och så diskuterar man den pågående matchen med dem i kön såklart. Jag tror på SEGER i eftermiddag som sagt, och håller tummarna för det. Hela 3-1 till Ljungskile skall det bli om jag får bestämma! Heja, heja Ljungskile!!! =D

Trolda - With Weekly Report On A Sunday! =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Fotboll i all ära, (GIF)

men nu är det hockey (Timrå) som gäller!!



Ha en trevlig dag, och jag viker en tumme för

ditt lags vinst ;-)

Postat av: Nina Lindh

Var ute med jyckarna på kvällen... ack så kallt det var. Det kom till och med vit ånga ur munnen på oss. Då är det kallt.



Nu väntar jag på några dagar med sol, det var ju lovat så.

2010-09-26 @ 19:55:57
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Hm...får väl erkänna att jag inte har en aning om hur resultatet blev i fotbollsmatchen...

Jag har nu myst i din höstfina hem!

Kramen!

Ragnvi

2010-09-28 @ 10:31:52
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Håller med om att det är kul när hela bygden samlas kring det lokala laget. Det blir en särskild stämning som smittar av sig på alla andra aktiviteter också. Själv har jag dock inte varit på fotboll på många, många år och får väl erkänna att när jag gick dit i slutet av tonåren, var det mest för att kika på killarna... :)

kramar från Poppins

2010-09-28 @ 14:19:24
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Lily

På mitt jobb är det lite "kiv", Hif och MFF!

En av "tjejerna" har stickat fotbollslagsgubbar.

MFF, Hif, Hammarby och AIK..

Det är sånt som förgyller lite :)



Kram Lily

2010-09-29 @ 22:45:34
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback