Tid För Thé! :)

 
Nu efter en helg med riktigt BUSVÄDER känns det verkligen som om HÖSTEN är här, och med den "tid för thé"! Och jag måste tillstå att det känns ganska så MYSIGT att få kura inne med en filt i soffan och avnjuta denna ädla dryck i stearinljusens sken - HÖSTMYS när det är som bäst! :)

Sommaren har dock gått ALLDELES för fort känns det som! Helt plötsligt är också augusti månad snart till ända och vi skriver september. September - synonymt med skördemånad, pumpor, gulnande löv, hög luft och friska vindar. September - månaden då vi tar steget inomhus igen och trivs med att pynta och göra fint i varje vrå. Vi bullar upp med kuddar och kurar tätt tillsammans med nära och Kära, vi njuter av varma drycker och tjocka böcker under värmande filtar. Vi dricker thé och frossar i tips från alla inredningstidningarnas upplagor och drömmer oss bort. 

September - tid att koppla av, tid att njuta. Tid för thé! :)

Trolda - In September! :)

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Hmmm det dröjer några dagar till till september hoppas jag, för jag måste få iväg ett papper innan den första.



Men jag kan bara hålla med Dig, hösten är fantastisk, allt ligger på plats och tickar på, inget oroligt flackande. Det är tid att vistas mycket i skogen med hundarna.

Postat av: Lily

Detta året har det gått snabbt..sommaren som bara försvann..Hösten är mysig på sitt sätt med allt som du beskriver..September och oktober gillar jag fast november är en av mina tre värsta månader. Det som hjälper mig då är att fokusera på julen, och med alla fantastiska blommor, mossor m.m.

Ha det gott

Kram Lily

2011-08-28 @ 17:07:06
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Sara

Det lät alldeles UNDERBART.

Hoppas allt är väl med er :)



Kramar - Sara

2011-08-31 @ 19:19:02
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback