Barn-Böcker :)

 
Jag inbillar mig att intresse för bildning kan starta tidigt och att BÖCKER är en bra inkörsport till det. Därför läser jag också varje dag för Linus, i hopp om att han vid senare ålder också själv skall kunna njuta av det och tycka det är roligt. Och jag ser verkligen att han tycker det är roligt även nu. Bilderna lockar såklart, men kanske är det faktiskt framför allt min RÖST och berättandet i sig som roar allra mest och intresserar! 

Dessa HÄRLIGA böcker ingår i en serie barn-böcker från "Kärnan" och de är stora Favoriter i Hemmet just nu. Böckerna innehåller ljuvligt söta bilder på djur och där finns även en "knapp-funktion", som när man trycker på den ger ljud i från sig. Vi har två böcker än så länge men det lär säkert bli fler, för som sagt så är det verkligen trevliga böcker! :)

Trolda - Reading Books! =D 

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning från ett kallt Hälsingland!

Så gjorde jag också....med sonen misslyckades jag men dottern har läst och läser...I julas fick makens kusinbarn en sån bok av oss!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Inga Magnusson

Absolut rätt! Och Du vet inte hur rätt Du har! Det skrivna språket är ett annat språk än det talade och ju mer ett barn får av det, redan från tidig ålder, desto lättare blir det sedan i livet att läsa och skriva själv.



Jag gratulerar lill-Trold till att ha en klok mamma!

Ha en bra dag!

2011-02-19 @ 12:44:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Tror absolutatt din plan fungerar!

Läser något för barnbarnen varje gång vi ses.

Nu hämtar Lilla Bus ett gäng böcker när jag

sätter mig i soffan :-)



Inte en jul eller födelsedag utan böcker i

ett paket..



Önskar familjen Trold en fantastisk

fortsättning på helgen...

Kram!

2011-02-19 @ 19:55:34
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Lily

Jag läste mycket för min son och det har gjort susen. Han älskar att läsa böcker :)

Så nog har du rätt alltid :)

Ha en fortsatt fin helg

kram Lily

2011-02-19 @ 20:21:42
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: C

Sociologisk statistik havdar till och med att om barnet vaxer upp i ett hem med minst 100 bocker ar chanserna mycket storre att barnet om plus 20 ar kommer att kunna ta sig igenom en universitetsutbildning. Och ja; jag tror att Kalle Ankas pocket raknas in!

Bygg en bokhylla at ungen!

2011-02-20 @ 09:52:29
Postat av: Poppins

Jag tror du har rätt att börja med böcker tidigt. Att tycka om att läsa är en fin gåva som Linus kommer att ha glädje av hela livet!

Mjauuuuu...

2011-02-20 @ 13:22:08
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Böcker kan ett barn aldrig få för mycket av tror jag. När man läser för dom så lägger man grunden för barnets språk, det är min uppfattning i alla fall. Jag har läst för mina barn sen de var riktigt små.

När jag var liten så var jag ju jätte sjuk och var trakaetomerad och kunde inte prata förens jag var 2 år, men min mamma läste för mig varje dag och när läkarna äntligen tog bort min track så tog det bara några dagar så började jag prata. Och jag pratade i meningar direkt.

2011-02-20 @ 20:43:17
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Saras inredning

Hihi.. ååh det är ju det bästa som finns :) Jag tror absolut att man utvecklar alla sinnen bättre om någon läser för en.



Både kommunikation och uttal, social förmåga och FANTASI.



kramkram/Sara

2011-02-21 @ 11:23:47
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback