Vintrigt Värre...

 
Bilderna är tagna på Nyårsdagen och vittnar onekligen om ett vintrigt väder. Just denna bild är tagen från vägen upp till min Arbetsplats som ju har en fantastiskt fin utsikt ner över viken och det lilla samhället.
 
För egen del längtar jag OERHÖRT till varmare väder! Jag vill inte ha vinter, snö och kyla längre utan drömmer om ljumma vårvindar och öppet Hav! (Jag VET att det lär dröja, men DRÖMMA kan man väl få göra...!? ;-))
 
Öppet vatten längtar med all säkerhet dessa ÄNDER också efter! Nu har de endast en liten glipa av vatten att husera i och isen breder ut sig allt mer. Jag tar nästan dagliga turer förbi dessa små Vingförsedda Vänner och delar med glädje med mig av brödet till dem. 
 
En stackars båt ligger kvar i den annars så ödsliga båthamnen, och inte lockar väl varken vädret eller omgivningen till någon seglats inte!?! Båten heter "Millan III" och man kan väl undra vem som inte förbarmat sig över denna lilla Havets Pärla!?! (Tur att inte ALLA Millor är under isen iallafall... ;-))

Ja, vintern håller i sig, men det HAR blivit betydligt mildare och idag visar termometern faktiskt till och med på en PLUS-GRAD, så som sagt, HOPPET lever, och DRÖMMA kan man alltid göra!!! =D

Trolda - Longing... =D

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Längtar om inte till varmare väder,

så till ljusare tider ;-)

Julen har städats ut, och imorgon ska de

mörka gardinerna bytas ut mot ljusa som

släpper i allt ljus som finns.

Och så en bukett tulpaner...



Jag längtar också efter skidturer,

men får väl kanske hålla mig till sparken ;-)



Tack för dina vänliga ord hos mig,

kontakten med ungarna och deras familjer

är oerhört viktiga för mig

(som för de flesta andra skulle jag tro).

Tyvärr har döttrarna ingen kontakt med sin pappa,

så barnbarnen känner inte sin morfar,

vilket gör mig ledsen, även för hans skull,

men det är inget jag blandar mig i,

det är döttrarnas val...



Gå nu och snusa på söta och ljuvliga Lill-Trold,

vilket magiskt år 2010 blev för er!

Och det är ju bara början! ;-)



Kram!!

Postat av: Lily

Ljuvliga bilder!

Vackert men kallt :)



Nu längtar vi till våren :))

Den är på väg..:)



Kramar

Lily

2011-01-04 @ 18:23:59
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Nina Lindh

Ack så kallt. Fast vackert!

2011-01-06 @ 21:29:20
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Fina bilder Du har lagt ut! Det är grafiskt vackert med vinter tycker jag och i år har det verkligen varit som julkort länge.



Kan tänka mig att Du längtar efter att kunna gå ut på snöfria vägar med barnvagnen. Hoppas allt är bra med Er.

2011-01-07 @ 05:15:39
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback