Glad Midsommar! :)

 
Midsommarafton - och bara sex månader till jul... ;-) Nåja, nu skall vi inte gå händelserna i förväg, men inte har det varit något SOMMAR-VÄDER direkt...eller så är det precis det det HAR - lite regn, en del blåst och för årstiden blygsamma temperaturer. MEN, vi har firat ändå!  OCH dansat kring stången! =D
 
För första gången besökte vi det traditionella MIDSOMMAR-FIRANDET här i Ljungskile som äger rum varje år på FOLKHÖGSKOLAN, och var med när stången restes. Det var musik, folkdans, spelmän och dans kring stången. Trivsamt tyckte vi, och Linus förundrades och var glad över allt "ståhej" kring det hela såklart. Och så många söta TJEJER i fina klänningar och hårkransar att spana in... ;-) 
 
Och det var en välbesökt tillställning får jag säga, trots väderleken. Små och stora svingade "sina lurviga" och alla fick vara med oavsett stil. För egen del svirade jag loss med tio kilo Linus i famnen och därför blev det heller inte så många varv... ;-) Men som sagt, TREVLIGT och GEMYTLIGT, som sig väl bör en afton som denna.

GLAD MIDSOMMAR till Er alla som kikar in här!!! =D

Trolda - Happy Midsummer! =D

Kommentarer
Postat av: Nettan

Härligt med traditionell midsommar med stång, sång och knätoffsar. Ha ha !



Själva åkte vi hem till mamma och käkade lite gott.



Kram

Postat av: Emma

Glad midsommar! hoppas ni hade en bra dag! Jag ser fram emot att jobba med dig imorgon :) ses då Kram

2011-06-25 @ 17:23:04
Postat av: Ragnvi

Jag glädjs med dig! Fast jag kan ana hur tung han blivit din Linus! Så fin han var på 8-månadersfotot! Och kul med lillkompisen!

Tyvärr träffade inte vi Liten Max i helgen...längtar tills jag kan dansa med honom!

Kramen!

Ragnvi

2011-06-26 @ 06:23:47
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Linda - Sprudla

Ja, allt får en ny betydelse när man får barn! Midsommar, påsk och jul är STORA högtider för de små.

Hoppas ni har haft en fin helg!

Kram,Linda

2011-06-26 @ 17:16:55
URL: http://sprudla-linda.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Och jag som inte nästan sett åt datorn på hela helgen kikar in nu när helgen är slut..

Sent att önska trevlig helg,

men önskar att ni haft det iallafall ;-)



Kram

2011-06-26 @ 22:46:04
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Lily

Härligt med traditionellt midsommarfirande :)

Hoppas ni haft en skön helg.

Kram Lily

2011-06-27 @ 04:26:54
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Sara

Hihi.. vilken härligt Midsommarfirande Linus får vara med på :)

Här har det oxå kommit regn i helgen.

Men NU har dom lovat sol och värme.



Jag har skickat dig ett litet mail.

Kramkram/Sara

2011-06-27 @ 10:10:49
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback