5-års Jubileum! =D

 
Jo, det är faktiskt sant - min lilla Blogg firar 5 år idag! =D Och inte hade jag väl trott att jag skulle sitta här fem år senare med samma Blogg när jag då skrev de allra första raderna... Men så är det alltså, och det vill jag FIRA! =D

Mycket har hänt under dessa fem år vill jag påstå. Bland annat en ny Kärlek i form av en UNDERBAR Sambo, nytt Hem och nytt Arbete. Och så då det allra största av allt - jag har blivit Mamma! =D Ja, ser man tillbaka så har mitt Liv verkligen förändrats och mycket har som sagt hänt. Nu tillhör jag ju inte den kategorin människor direkt som delar med mig av allt här på Bloggen, utan håller mig mest till "enklare" ämnen såsom inredning, Blommor och "Happy Times!" ;-) Men som sagt, en hel del har ju hänt som jag även delat med mig utav här, och jag har i stort sett bara positiva erfarenheter av själva Bloggandet. Jag har dessutom fått den stora glädjen att lära känna så många fina och fantastiska andra "Bloggare" som fått plats i mitt Hjärta. :) 

Jag tänkte att jag skulle fira med Er kära läsare genom att lotta ut någon fin liten GÅVA! Det enda som krävs för att deltaga i utlottningen är att Ni här, under detta inlägg, skriver några rader där Ni berättar om Ert finaste och bästa SOMMAR-MINNE från Sommaren som gått! Det kan vara tankar eller funderingar Ni haft, eller trevliga händelser. Kanske något speciellt möte som etsat sig fast extra i Ert Hjärta eller helt enkelt bara ett minne från den soligaste dagen Ni låg alldeles ensamma vid Havet! Det spelar ingen roll VAD det är, bara det är något fint från Sommaren alltså.

Jag kommer att skriva Era namn på små lappar och enhällig "lott-dragare" kommer LINUS att vara då han bara ääälskar att greja med papper av alla de slag... ;-) Ni har hela september på Er att fundera och skriva, och gåvan kommer att skickas ut lagom till ADVENT hade jag tänkt, och kommer vara passande till just den tiden - LJUSETS tid! :) Så dröm Er nu tillbaka till Sommaren som gått och skriv några rader om Ert härligaste minne därifrån om Ni vill vara med i utlottningen! =D

Trolda - Celebrating! =D

Kommentarer
Postat av: Thomas Nydahl

Grattis! Jag skickar mina gratulationer från en annan gammal blogg. Det var länge sedan vi stötte på varandra och mycket vatten har det flutit under broarna. Kram från Thomas

Postat av: Ann Catrine

Stort GRATTIS,

både till bloggen och till allt positivt

som hänt bloggerskan under dessa år ;-)



Bästa sommarminnet för mig... hmmm...

det jag kommer att tänka på först är en heldag

vid havet tillsammans med döttrar och barnbarn...

ELLER när ALLA i familjen samlades på Galtström

för att äta middag tillsammans på min födelsedag...

ELLER när jag och raraste väninnan åkte på konsert med våra favoriter Bo Kaspers...

ELLER fyrverkerikonserten i Dalhalla...

ELLER... alltså... jag har hur många härliga minnen

från denna sommar som helst!



Försöker göra varje dag till den allra bästa dagen!

2011-09-05 @ 12:30:13
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Sara

Men vad ROLIGT. Stort GRATTIS på 5-årsdagen :)

Klart att vi firar det!!

Och det bästa med BLOGGEN är faktiskt att vi har blivit vänner :)



Bästa SOMMARMINNET blir faktiskt när jag och Rogga var ner till västkusten och hälsade på, både Er och min söta Moster. Bästa BOENDET var Kärrstegens Gård - helt underbart ställe och jag är såå avis på dig :)

Sedan gjorde vi en biltur till MARSTRAND och det var magiskt i sig och vi fick en FINARE glimt av vad västkusten hade att erbjuda.



Ja på det hela taget måste jag nog säga att BÄSTA sommarminnet det får bli VÄSTKUSTEN.



Kramar i massor!

2011-09-05 @ 14:36:35
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: ejmis

Grattis på 5-års dagen!!!

När jag tänker tillbaka på sommaren så minns jag mest den underbara lyckokänsla jag haft hela sommaren. Efter en jobbig höst och vinter när min kära sambo fick besked om sin hjärntumör så har jag verkligen känt mig så tacksam och glad den här sommaren. Att kunna vara i nuet och njuta även av de små sakerna har varit så enkelt efter en sådan pärs.

2011-09-06 @ 21:44:37
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Lily

Stort GRATTIS!!!!:))))) Minns det som det var igår när jag upptäckte din blogg, så där för 5 år sedan ;-))Jag föll direkt..din värme, både för människor och djur. Blomster-och pysselälskare..Ditt sätt att skriva...Vilken härlig kombination :)Jag hoppas jag får följa dig många år till :)

Min sommar var den bästa någonsin!!!! Jag fick trädgård igen!!!Möjligheten att vara ute i solen :) och plantera, pyssla, att bara vara. Och att ha sitt "första" HEM!!!!!Det går inte av för hackor :)

Känner en sån otrolig tacksamhet för allt detta..Vilken underbar sommar :)))

Ha det gott

Kram Lily

2011-09-07 @ 05:24:17
URL: http://lilysnewplace.blogspot.com
Postat av: Anonym

GRATTIS! Det är ett jubileum värt att fira! Jag är glad att jag upptäckte Din blogg med alla goda tankar och vackra heminredningsbilder och nu barnbilder. Hoppas vi kan fortsätta hålla kontakten framöver, det har ju blivit rätt lång tid nu som vi läst hos varandra och kommenterat.När jag började blogga var jag skeptisk till att kalla någon bloggvän men visst har jag fått vänner på bloggen och Du känns som en av dem.



Mitt finaste sommarminne från den här sommaren är från vår släktforskningsresa i Uppland och Sörmland och Stockholm. Vi lyckades med kort varsel ordna en dag tillsammans med barnbarnen. De bor ju annars i Umeå, men var på besök hos farföräldrarna. Vi hade möjlighet att träffa dem och göra en dag på Skansen tillsammans. Det blev en sån fin dag med gott humör, goda glada skratt, lek och stoj. Vi kan liksom inte få nog av dem när vi väl ses och kunde knappt slita blicken från dem under det här besöket. Djuren och karusellerna har jag inte så mycket minne av men hur M och I såg ut i olika situationer minns jag väl.

2011-09-07 @ 07:42:10
Postat av: Inga Magnusson

Asch, det var jag ovan förstås. Namn o adress föll bort.

2011-09-07 @ 07:43:08
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ulla

GRATTIS,,,,

2011-09-07 @ 19:17:58
URL: http://metrobloggen.se/ullas
Postat av: Marie-Louise

Grattis i efterskott till dina 5 år som bloggare :)

Mycket har hänt dig under de senaste 5 åren. Kram

2011-09-08 @ 22:40:30
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Jisses! Vad fort det gått!!!! Men du har fortfarande samma underbara blogg!

Bästa sommarminne...det tål att fundera på! Jag är i allafall glad att jag för första gången sen jag blev sjuk har sovit borta i tre nätter!! Annars är ju Maxen det största som har hänt! Och nu har han fått två tänder! Jippi!

Kramen!

Ragnvi

2011-09-09 @ 06:51:28
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Poppins

Ett stort grattis till 5-årsjubileet! Jag har inte följt dig ända från början men i ganska många år. Det var vännen Lily som tipsade mig om en blogg som skrevs av en trevlig tjej vid namn Trolda!

Mitt härligaste minne från sommaren är förstås vår resa till England. Både mannen och jag är anglofiler och har rest många gånger till London. Nu ville vi se lite mer av England och tog bilen över för en tvåveckors rundresa.

Vi såg så mycket vackert och intressant och träffade många härliga människor. Ett av de finaste minnen jag har var när jag satt och väntade på mannen på en bänk vid Sissinghurst Castle. En äldre engelsk gentleman med käpp satte sig vid sidan om och vi inledde en trevlig konversation. Strax kom hans hustru och vi utbytte en hel del tankar innan det var dags för mig att gå. Men deras vänlighet och engelska charm har stannat kvar i minnet.

kramar från Poppins

2011-09-10 @ 12:18:08
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: ♥ EVA ♥

GRATTIS GRATTIS !!! Har också snart 5årsdag...



Mitt bästa sommarminne var nog Spaniensemestern med döttrarna, mågen och barnbarnet ! Underbart att få njuta av den lille gullstruten på heltid i 12 dagar...

Att bli mormor är det bästa som hänt !!!



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-09-27 @ 22:36:15
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback