Snart Påsk! :)

 
Redan april (!) och snart PÅSK! Ja, tiden verkligen bara RUSAR iväg!

För cirka en vecka sedan hade vi nästan SOMRIGA temperaturer här, men  nu har "Kung Bore" återtagit kommandot över gradantalet med nordliga vindar och endast ett par plusgrader. Brrr, det är kallt igen! Men det vänder, förhoppningsvis snart igen. :)

Jag har iallafall fått planterat lite Penséer vid trappan och de lyser lika gult och fint som de små "kycklingarna" här ovan. Jag HADE lust på att plantera lite mer och fler sorter, men med tanke på det nu rådande vädret var det väl tur att jag inte gjorde det. 

Påsk är nog den högtid jag gillar allra bäst faktiskt! Den är "kravlös", glad och kommer med Sol och Vår - kan det bli bättre!?! Man äter god mat och har man varit snäll så kommer kanske "Påsk-Haren" med ett litet påsk-ägg med något spännande i... ;-) Man umgås med nära och Kära och har tid för MYS! =D 

Ja, Blommor och blader, påskris och ägg, mat och mys, nära och Kära - Påsken är här, NJUT! =D

Trolda - Happy Easter! =D 

Kommentarer
Postat av: Lily

Det är en härlig tid vi har framför oss ♥ Våren är underbar när allt sätter fart på nytt igen :-) Sol och värme, och ljuset ♥ Påsken med alla färger, go mat, gottis m.m. Kan det bli bättre..

Önskar er en Glad Påsk ♥

Kram Lily

Postat av: Sara

Så sant :) Jag köpte pensser igår och tänkte plantera dessa i en liten 'bytta' idag. Vi har fått snö i omgångar men idag skiner solen, dock blåser det en del så jag vet inte om det är så himla skönt ute.



Önskar er alla en underbar påskhelg - mycket ägg och godis förståss.



Kramar om

2012-04-05 @ 10:55:37
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback