Tranor! =D

 
Enligt nyheterna på radion har de så anlänt  till Hornborgarsjön - TRANORNA! =D Och ikapp med det allt mer tilltagande FÅGEL-KVITTRET omkring oss, de spirande LÖK-VÄXTERNA i rabatterna och den allt mer värmande och strålande SOLEN, konstaterar jag att nu ÄR det VÅR! Även i MÄNNISKORS uppenbarelser ser jag ett annat ljus, en annan glimt, ett slags ljusets återkomst och det är HOPP och GLÄDJE i blickarna. Och när nu ISEN ger vika och HAVET öppnar sig allt mer och ger plats för SJÖFÅGLARNAS ankomst, så råder det väl definitivt inget tvivel!? 

VÅREN, denna LJUVLIGA tid! ALLT blir ljusare, ALLT blir enklare. Man blir bara så GLAD och LYCKLIG helt enkelt. Och så vet man att man dessutom har hela SOMMAREN framför sig. Kan det BLI bättre!? Yippeee!!! ;-)

Trolda - Happy In Spring-Time! =D  

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Då är våren här nu då :) härligt. Kram vännen

Postat av: millandante

UNDERBART!!!!

Vilket härligt vårinlägg:) Och nästa gång vi ses, då SKA vi fika UTOMHUS!!!!



KRAM

2012-03-08 @ 23:12:00
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina goa rader hos mig!



Jag hörde på TV att tranorna hade siktats vid Hornborgarsjön...hopp om våren! Jag har hittat många krokusar hos mig....vårtecken det med!

Kramen!

Ragnvi

2012-03-10 @ 08:31:00
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack goa du för fina rader hos MIG :)

BÄSTASTE Trolda!

Och nu har ni fått VÅR oxå??!!

Men jisös - iof så har vi plusgrader här men VÅREN den är 2 månader bort :)

Kramkram och ha en skön helg!

2012-03-10 @ 11:36:39
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback