Glad Mors Dag! =D

 
Det är sannerligen lustigt hur ens värderingar kan förändras! Jag, som tidigare var ganska så "petig" vad gäller inredning och stil i Hemmet, placerar nu GÄRNA den lilla handmålade TULPANEN mitt på bordet, och tycker det är alldeles FANTASTISKT vackert. =D BARA på grund av att den faktiskt är målad alldeles på egen hand av Linus, och för att den är en gåva till mig på Mors Dag! =D 
 
Den finaste VÄXTEN står numera planterad i en MJÖLK-KARTONG (!) och vattnas noga och pysslas med lite extra. Den har "Lilleman" nämligen sått alldeles själv på dagis för att just förära Mor med på dagen! =D 
 
Och när Linus i sällskap med Pappa kom med kaffe på sängen i morse, och samtidigt överräckte dessa två TECKNINGAR på Mors Dag var väl lyckan total! =D Sååå fina, och så småningom skall de SJÄLVKLART ramas in! =D

Ja, helt plötsligt förstår man alla dem som pryder sina hem med det ena och det andra som BARNEN gjort! Jag har numera slutat att "fnysa" åt färggranna teckningar och diverse "pynt" i alla dess färger och former hos andra, då jag ju också numera själv gärna pryder mitt Hem med allt vad Linus nu gjort! Hjärtat sväller verkligen vid sådana här tillfällen och man tycker det är så roligt och vackert (jag skall dock SAMLA det på utvalda ställen...inte utslängt här och där...där går väl "gränsen"... ;-))!

GLAD MORS DAG till Er alla! =D

Trolda - Happy Mothers Day! =D 

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Min mamma sparade teckningar som jag och min bror gjorde när vi var små, helt fantastiskt att se dem efter så lång tid. Märkligt nog kom jag ihåg hur en del av dem blev till.



Du ska absolut spara sånt, en del då förstås.

Postat av: Sara

Hihi.. vad roligt :) Klart du ska ha handmålat PYNT framme! Vad finurligt att han planterat en blomma :) Jättegulligt.

Mysigt med kaffe på säng och gratulationer.

Det låter som att du hade en TOPPENDAG.



Kramkram

2012-05-28 @ 19:59:20
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Poppins

Haha, men så härligt! Klart att lillemannens kreationer måste ta plats där hemma.

många kramar från Poppins

2012-05-29 @ 22:11:39
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Ja det är något extra över de där små sakerna som barnen gör åt en :) Kram fina

2012-05-30 @ 12:59:08
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning i Lyckoruset! Det du nu upptäckt har jag vetat länge...fniss! Mina barn är ju vuxna...och nu hoppas jag få spara på saker som Maxen gör till mormor!

Tittar på fotot av din Linus...så stor o vuxen han verkar jämfört med Max...tänk att 5 månader kan göra sån skillnad!

Kramen!

Ragnvi

2012-06-04 @ 07:02:32
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback