Krukväxter

  
Nu när LJUSET så sakteliga återvänder är det dags att se om sin kära KRUKVÄXTER lite extra! Jag har haft en dag där jag planterat om nästan samtliga små Skönheter och jag kan riktigt KÄNNA och SE hur glada de blivit! :) Här samsas en Murgröna tillsammans med Taklökar och ÄGG, kanske inte den ultimata kombinationen "vattnings-mässigt" sett, men väl så fint. 
 
Igår förärades jag denna ljuva växt, en Coprosma, av en Väninna som var här på besök! :) Den har dock inte fått ny jord ännu...men bara SÅ fin är den tycker jag, och den lilla FÅGELN i krukan är ju "pricken över i". :)
En riktig trotjänare är Glashuskaktusen på hyllan, och den behövde VERKLIGEN ny jord... Jag tror den kommer växa så det knakar nu! :)
 
Det är verkligen avkopplande och MYSIGT att fixa och dona med sina gröna "Vänner" tycker jag, och man känner sig så nöjd efter uträttat verk! :)
 
Trolda - "Green" ;-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback