Vinter!

När jag tar min dagliga promenad till arbetet inser jag att det verkligen är VINTER. Det är kallt, allt som oftast snöar det och termometern visar på flera minusgrader. På Havet ligger isen tjock och det finns inget som stoppar den isande vinden som far över där. Jag drar ner mössan ytterligare över öronen, går med ännu raskare steg och drömmer om kommande tider. Jag drömmer om VÅREN, jag tänker på ljumma vindar och på vacker FÅGEL-sång. Jag tänker på spirande träd i ljus grönska och på den första koppen kaffe man avnjuter på balkongen. Jag drömmer, jag tänker och jag längtar! 
 
Och visst finns det nu hopp! :) Dagarna blir märkbart längre och LJUSET kommer så sakteliga åter! Årets (enligt mig) tristaste månad januari är snart till ända, och visst HAR man faktiskt redan hört en liten drill från Fåglarna! Även träden finns där med små, små knoppar och inom kort lär vi ju faktiskt kunna njuta av spirande grönska igen! Ja, ljuvliga Vår, kom snart, för jag längtar nu! :)
 
Trolda - Longing For Spring! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Här har snön vräkt ner ända sen igår, det har kommit flera decimeter och det verkar inte ta slut. Våren känns väldigt avlägsen :-)
Ha det bäst!
Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback