Livet Är Härligt! =D

Livet är väl bara FANTASTISKT!?! Tänk, här är vi, här och nu, livs LEVANDE i allt det vackra! Vi har det mesta vi faktiskt behöver. De flesta av oss har en fin Familj, goda Vänner och ett trivsamt Hem. Vi har en NATUR omkring oss som bjuder på allehanda dramatiska och vackra scenarion och det är bara att NJUTA av allt! Vi har mat på bordet och vi kan förlusta oss med i stort sett vad vi vill. Vi bor i ett alldeles underbart vackert land med fyra årstider, och de allra flesta av oss har det bara så BRA! Vi skall vara tacksamma och glada! =D
 
Ändå är det lätt att falla in i det så kallade "ekorr-hjulet"... Man bara dras med, allt snurrar på och man stannar inte upp. Man stannar inte upp för att faktiskt KÄNNA EFTER! Känna efter hur det verkligen ÄR, hur bra man faktiskt HAR det, hur tacksam man BORDE vara! Men när man väl nu GÖR det - stannar upp och tänker efter - så inser man att Livet här och nu verkligen ÄR fantastiskt! :) Så fler stopp i tillvaron! Fler "uppvaknanden" där vi inser att Livet är HÄR och NU! Och fler tankar med TACKSAMHET och HOPP! =D
 
Och vissa dagar är ju bara bättre än andra - så ÄR det! ;-)
 
Trolda - Grateful And Hopeful! =D
 
  

Kommentarer
Postat av: Nina Warglycke

Äntligen har jag lärt mig att vara här och nu. Till sist blivit så bra på det att jag nu har utbildat mig i Reiki... ännu ett mål på mitt livs stig.

Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina goa rader hos mig!
Har läst ikapp lite hos dig...vad han växer din guldklimp!
Kramen!
Ragnvi

2014-09-21 @ 06:39:19
URL: http://rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback