"Död åt Körsbär i Likör"!

107318-188
Normalt sett brukar jag inte ta upp ANDRAS bloggämnen på MIN blogg, men just nu känns det både NÖDVÄNDIGT och som DET ENDA RÄTTA !!!

Och det är med STORT intresse och med skräckblandad förtjusning jag följer Lars Anders Johansson´s strid för "Körsbär i Likör" på "slott.blogg.se".

Det handlar om den där SLISKIGT ÄCKLIGA pralinen i den föga exklusiva chokladasken "Aladdin" som vi alla till mans överhopas med kring jul. Är det månne brist på julklappsfantasi och det överkomliga priset som bidrar till den orsaken tro.....!??

Iallafall.....Enligt ovan nämnda skribent ligger tydligen pralinen "Körsbär i Likör" risigt till i framtida produktion av Aladdin´s praliner! Och Han vill således försöka påverka denna utveckling och manar till "upprop"! Och det är väl väl och fint i sig, MEN i samma upprop HÅNAS och NEGLIGERAS min favoritpralin "Noisetten"! (Som dessvärre redan HAR uteslutits ur sortimentet...snyft!) Tillmälen som "Död Åt Noisetten", insinuationer om att de som njuter av "Körsbär i Likör" också ånjuter fler hjärnceller görs....

Jag känner därför att MÅTTET ÄR RÅGAT! GRÄNSEN är NÅDD! Det är dags att ta till MOTSTRID!

DÄRFÖR kära Bloggläsare.....=) Ni JORDNÄRA, RESPEKTFULLA läsare....Som säkerligen tycker som JAG.....(Annars behöver ni INTE skriva....jodå, som den DIPLOMAT och RÄTTVISEMÄNNISKA jag är, är ALLAS åsikter önskvärda!) ÄR det inte DAGS att visa UT "Körsbär i Likör" - för gott!!?

Bara NAMNET tycker jag talar sitt tydliga språk...ALLA andra praliner har ETT namn...Åsyftade pralin tar både längre TID att uttala och definitivt att skriva! Den är så sötsliskigt vidrig i sitt utförande att jag redan här och nu, utan nämnda pralin i min närvaro, känner oro i magen....Att den dessutom totalt ruinerar Körsbärets annars så gudomligt goda smak är en skymf i sig!

Alltså...Vad TYCKER ni om "Körsbär i Likör" kontra "Noisetten"??? Är det inte dags att ÅTERINFÖRA "Noisetten" på "Körsbär i Likörs" bekostnad!?? Eller är det så att ni faktiskt - Gud förbjude! - tycker OM pralinen i fråga!?? Svar önskas, tack!

Trolda - with Engagement!

Kommentarer
Postat av: Cadial

Haller med! Noisetten var battre. Ut med korsbarslikoren. Annars gillar jag nog Paradis battre, fast speciellt de recept som gallde fore intradet i EU, nar Marabou tvingades oka mangden kakao fran 17,5 (?) till 20 (?)%. Blanda overhuvudtaget inte ihop choklad och sprit, eftersom det ger alkoholisterna onodiga extrapoang.

2006-12-20 @ 13:10:15
Postat av: Lars Anders Johansson

Om ALLA andra praliner bara har ETT namn - hur är det då med Fransk nougat till exempel?

Postat av: Magda

Gillar inte heller körsbärslikörchokladen (man hör ju bara på namnet att den inte kan vara god) Den blir alltid sist kvar i min ask o fastän jag är en godisråtta av stora mått så blir den inte uppäten. Noisette däremot, gärna det!!

2006-12-20 @ 13:33:30
URL: http://magda.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Cadial; VISSTE väl att du skulle hålla med !=)

Lars Anders; MÄRK ord bara...I brist på andra argument kanske...!?Som du kan notera är du just nu helt ENSAM på denna sidan om din åsikt....=)! HÄR råder KULTURELLA och SMAKFULLA ideal minsann!

Magda; en sann allierad är du! Som dessutom utlämnar den HELT...Oj, oj, oj, kan det beskrivas bättre...=)

Trolda - upp till Kamp!

2006-12-20 @ 13:36:41
Postat av: Fialotta

Hm jag gillar körsbärspralinerna, men noisetten är min absoluta favorit så självklart vill jag ju att den ska finnas med i askarna!

2006-12-20 @ 18:17:36
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Fialotta; jag anade väl att du står vid min sida...=)

Till "alla andra"; jag har haft stora problem med min blogg det senaste dygnet!Det har inte gått att komma in på sidan! Kanske rent utav ett SABOTAGE i "Körsbärs i Likörs" anda,(!?)=) eller helt enkelt, och förhoppningsvis något annat fel...Hoppas iallafall att det fungerar som vanligt nu igen, och att ni står upp för Noisetten!

Trolda - orolig!

2006-12-21 @ 07:15:31
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Therese

Oj vad jag har missat inlägg...=)

Jättefint detta med pynta med kulor på fat.
OJA bort med körsber i likör och in med noisetten

2006-12-21 @ 09:11:57
URL: http://theaa.blogg.se
Postat av: cleo

Äntigen någon som har den goda smaken att inse att körsbär i likör är en vidrig företeelse i detta vårt mångfacetterande samhälle. Nog för att det ska finnas något för varje smak, men det finns ju gränser! In med noisetten, som tillsammans med gräddnougat är min favorit!

2006-12-21 @ 10:03:12
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Therese; tack ska du ha! Och tack för stödet i chokladfrågan...=)

Cleo;Som ALLTID har du utsökt smak...=)!

Trolda - Tacksam!

2006-12-21 @ 19:06:13
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Robin

Men Körsbärslikör pralinen e ju den godaste i helqa asken,, och så finns det så få =(

2007-03-07 @ 01:08:16
Postat av: Emelie

Jag säger bara "NOISETTE ÄR BÄST, KÖRSBÄR I LIKÖR ÄR PEST!"



Hur vågar dom att ta bort det godaste som finns i dom där askarna!? När dom tog bort noisetten tog dom även bort en "tradition", "fajterna" om noisetterna! :O

2008-07-01 @ 17:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback