Lägenhet i Nice

Min väninna ringde precis och berättade att hon och hennes sambo köpt en lägenhet i Nice.....

"Vad ROLIGT för er....!"  Replikerar jag, samtidigt som det vänder sig i magen av avund.....(Varför ska DE och inte JAG ha lägenhet i Nice...!!!!)

Är det inte otroligt vad småsinta och missunsamma  människor kan vara...(.Även jag tydligen.)

Nu har dock stinget av avund lagt sig och jag känner istället glädje med min väninna! Jag börjar också inse FÖRDELARNA med deras inköp......Nice skall ju vara så speciellt........Och att kunna bo alldeles GRATIS!! HELT FANTASTISKT!

Ja, nu har jag ju ännu ej erhållit någon personlig inbjudan, men den kommer väl.......(De köpte lägenheten IGÅR, så jag får väl ge dem lite tid....)

Trolda - viva la France!

Kommentarer
Postat av: Rickard Ö.

visst känns det till en början lite retligt med alla som tycks springa om en, på ett eller annat sätt. fint hus, sommarstuga, lägenheter på varma ställen, nya bilar osv.
men med tiden så ser man fördelarna - som i ditt fall - GRATIS boende i nice! :)

själv tittar jag lite missunsamt på vänner som har hus i spanien. men jag har börjat se fördelarna också. :)

Postat av: Trolda

Vi NASARE vet vem vi skall umgås med.....:)

Trolda - LEV på andra!

2006-09-18 @ 09:45:49
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: cleopethra

Nice, here you come! :-)

2006-09-18 @ 16:29:33
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Cadial

Vilken tur att min nästa flytt inte gar till NICE! Jag menar, här ägnar man hela livet at att fly Trollhättan, och sedan dyker det upp folk därifran var man än befinner sig! Anyway, jag har en del erfarenhet av Nice: En fantastisk antikmarknad som TROLDA kommer att älska, men, men men...hall mycket hart om handväskan!! NICE är full av tjuvar och slödder, liksom större delen av franska rivieran. Och bara en timme fran Cannes, med alla WANNABEES! Nej, da är allt Tröllhättan mycket bättre!!

2006-10-16 @ 13:04:03
Postat av: Trolda

Ser så framemot antikmarknaden...OCH håller hårt i väskan....Av TVÅ anledningar..

Trolda - antikvitet...

2006-10-16 @ 13:19:26
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback