Plantering

På grund av sommarens myckna regnande har min trädgårdslust inte varit så stor. Jag som normalt brukar ha ett ANTAL olika fina planteringar i krukor har endast haft ett fåtal. Några få stycken som dessutom farit illa av allt regnande. Nu skiner dock SOLEN igen och genast kommer lusten åter!  Därför har jag införskaffat dessa fina "Mårbackapelargoner" som tilhör en av mina favoriter.
image860 
Jag tycker kontrasten mellan det ljuvligt ROSA och den lite rostiga ZINKBALJAN är fin...
  
Jag införskaffade också dessa söta små rosor i kruka. Även HÄR i kombination med ZINK. Zink och en liten PÄRL-SLINGA, som får romantikern inom mig att jubla...=D
image863 
Jag vet dessvärre inte vilken sorts ros det är, men FIN är den med sin GUL-ROSA LIME-TON.
  
Nu hoppas vi att det är SOMMAREN som gjort sitt återtåg och att vi kan få njuta av SOLEN en tid framigenom...Lusten till det mesta återinfinner sig direkt med vacker blå himmel och ljumma vindar.

Trolda - With Pots And Plants.

Kommentarer
Postat av: Poppins

Jag har inte heller så många krukor utomhus som jag brukar. Dels har en del gått hädan pga regnet, dels har jag inte haft lust att plantera så mycket som vanligt.
Därför är det uppiggande att se dina fina alster. Kanske det ger mig lite inspiration till att sätta i gång och dona själv.
kram
PS Visst är det kul med inspiration som går tvär och kors på bloggsidorna - med tanke på engelskt porslin. ;)

Postat av: ejmis

Pelargoner är mina favoriter. Tyvärr har dom inte fått så mycket sol som dom vill ha i sommar men det blir kanske ändring på det nu.
=)

2007-08-07 @ 17:27:46
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Här planteras det och badas. Precis som det ska vara med andra ord. Mårbackorna är fina. Mina pellisar har varit fina hela tiden men de står också under tak och här har det inte regnat lika mycket som hos er. Ha en skön kväll!

2007-08-07 @ 19:58:03
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja.. jag har haft alldeles för mycket krukor i år..men så är det vart år..=)
Ja inte har regnet gjort det bättre..alla blommor blir fula..utom i växthuset!!
Zink ja.. finns det finare....?/Åsa

2007-08-07 @ 20:22:17
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Åh, vad fint. Zink är absolut min favorit. Pelargoner blir så himla snyggt med zink.
Den gulrosalime färgade rosen är läcker och gud va snyggt det blev med pärlslingan. (zink+pärlor=WHAU)
kram Lily

2007-08-07 @ 21:16:15
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt med sommaren nu! Det får allt hålla i sej resten av veckan tycker jag!
Mårbacka är ju en vacker klassiker. Superhärliga!

2007-08-07 @ 22:48:33
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Trolda

Poppins; Ja visst är det kul att kunna ge och få inspiration...=D "Vi FANTASTISKA bloggare...=D"
Ejmis; Det hoppas vi på!
Nina på Johangården; Ja, man får ta till vara på de soliga dagarna om man kan! Ni har ju haft det riktigt somrigt o fint där uppe! =D
Åsa; Ja hos dig verkar ALLT finnas i mängd och med en speciell prunkning! =D
Lily; "Ibland får man "till" det...=D" Och zink ÄR fint =D
Maria; Ja, nu VILL vi ha sol o värme!=D
Trolda - godmorgon!

2007-08-08 @ 07:32:57
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback