Söndagsbilden

image361

Söndagsbilden erbjuder måhända inte så stora VISUELLA förändringar sedan sist...(följ tidigare veckors inlägg under kategorin Söndagsbilden) Annat än att det för första gången på länge är lite SOL på bilden.

Men det KÄNNS annorlunda, och det LÅTER annorlunda! Luften andas VÅR - helt klart! Det ligger liksom en föraning, ett hopp och en längtan i luften. Och lyssnar man på talgoxens idoga strävanden att bestämt hävda sitt revir så förstår man att det ÄR Vår! Han drillar och kvittrar oavbrutet, och det låter underbart i mina öron.

Det är inte en molnfri himmel, men det är gluggar. Solens strålar kommer igenom då och då, och då känner jag dess värme. Två plusgrader, vindstilla. Det bäddar för en dag utomhus. Härligt!

Trolda - with Weekly Report.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Så fort solen tittar fram nu i mars så känns det verkligen som vår.

Beklagar att kommentarer, bl.a. Dina inte syns på min blogg. Jag kan i alla fall läsa dem på bloggöversikten och hoppas att de publiceras så småningom. Jag har i alla fall försökt men inte lyckats än. Det är fel på systemet.

Postat av: Trolda

Inga; Visst är det underligt...Jag har kommenterat HÄR och hos andra...Men det vill sig liksom inte.Hade även ett inlägg som bara "kommit bort".Det är lite smått frustrerande...(Aaargh!)Ha en härlig dag!

Trolda - Tjingeling!

2007-03-04 @ 11:33:09
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Du Trolda .....du har inte lagt detta inlägg i kategorin söndagsbilden utan den är under gemenskap.
Nästa söndag vill jag inte se någon snö på bilden....

2007-03-04 @ 12:51:56
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Du är så observant...=D Tack skall du ha, är tillordnat nu...=) Det vill inte jag heller - se någon snö nästa söndag...Och blir det bara någon ytterligare dag som denna med sol, så är den snart borta!

Trolda - med Söndagsbild =)!

2007-03-04 @ 16:36:46
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag fick vårkänslor idag när jag var ute och gick. Jippi!! /pimpim

2007-03-04 @ 17:23:37
Postat av: Zassi

Halloj! Vad häftigt :)
Roligt att följa dina söndagsbilder, och jag är imponerad över att det är på exakt samma ställe! Har du gjort ett kryss i marken eller? ;)

2007-03-04 @ 20:00:12
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Pimpim; Livet leeeer emot oss...=D

Zassi; Man har väl LITE koll på läget....=D (det är precis på kanten...så jag HAR en liten notering...=D)

Trolda - Godkväll!

2007-03-04 @ 20:23:24
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback