Söndagsbilden

 
Veckans "Söndagsbild" skiljer sig inte mycket från de tidigare bilderna nu den senaste tiden. Det är en gråmulen dag här på Västkusten/Bästkusten =D och termometern visar på blygsamma 3 plusgrader. Det ordades faktiskt om "eventuellt Sol" i den lokala väderprognosen, men det tror jag inte hinns med innan den går ned. Något REGN har vi iallafall inte HÄR, men tydligen är det mer av den varan på Östkusten... och det gör väl inte så mycket... ;-) Jag har tillbringat förmiddagen med att besöka SKOGEN, denna Juvel i tillvaron =D Bara gått och strosat över stock och sten, och njutit av de olika dofterna. Jag har även införskaffat lite "grönt" för att pryda mina små arrangemang med.
 
I Hallen möts man av doftande Enris med några Julkulor i. Kaninen Hedda på plats hälsar hjärligt välkommen =D
 
Visst är Hon väl söt!? Och Enris är så fint att ta in några kvistar utav och sätta i vas...Och som sagt doftar det LJUVLIGT!
 
I Vardagsrummet arrangerade jag ett litet "Lysande Fat" med Lingonris, Al-kottar och Julkulor. Allt inbäddat i en ljusslinga och på ett underlag av Mossa.
 
Hög "Mysfaktor" tycker jag detta lilla arrangemang bjuder på...Här skall jag sätta mig ikväll och bara njuta och mysa i ljusets sken och lyssna på ljuv Julmusik, smutta på en kopp thé och bara känna fridfullhet, lugn och ro =D

Jag önskar alla en fortsatt fin tredje Advent!

Trolda - With Weekly Report And Decorations =D

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Hedda är väldigt söt, jag länkar dig oxå. Ha en fin kväll!

Postat av: Lily of the valley

Vilket läckert ljusfat!

Här har solen visat sig, passade på att fotografera lite.

Ha det gott

Kram Lily

2008-12-14 @ 15:47:23
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Trolda, Trolda! Hela din blogg andas hög mysfaktor! Hela tiden! Jag bara njuter! Mmmm!



Släktfejden hos mig är inte så allvarlig, var nyss dit o fikade! Men ändå, dags att säga ifrån ibland!

Kramen!

2008-12-14 @ 15:54:34
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så jättefint du fixat till det nu tredja advent

Kramar Tingeling

2008-12-14 @ 18:05:00
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en bra helg! :)

2008-12-14 @ 18:11:00
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Gråtrist väder är det på Din bild men jag gillar ju gråskalan också.



Sen lyser Dina fina jularrangemang upp tillvaron!

2008-12-14 @ 19:11:48
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Du har det så fint och mysigt hemma! Och kaninen var jättesöt! Kram

2008-12-15 @ 09:26:54
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: ruggugglan

nu lackar det mot jul!myyyysigt!tråkigt att inte

söndagsbilden kan inehålla liiiiite snö!ett litet litet önskemål från sambon i familjen....kan du fota ev.fiskebåtar i viken....då vet han att det nappar och slipper åka själv för att kolla....JA VA SÄJER MAN!Kram till dig i jul!!!!ruggis

2008-12-15 @ 15:55:29
Postat av: Zassi

Åh som vanligt har du gjort det superfint :) Och din lilla snökanin eller julhare är sååå SNYGG!

Underbart med enris, jag har helt missat att plocka in nåt sånt alls. Men jag har en fuskgrangirlang och det får duga :)



Ha det bäst!! Kramkram

2008-12-15 @ 21:29:18
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Nina

Så fina arrangemang... som vanligt :)

2008-12-16 @ 17:53:29
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Poppins

Mina ögon fastnade på dina söta skotskrutiga kulor. Kan de vara ett minne från Skottland, tro?

Idag har jag sett en blå himmel i hela två minuter! Minns inte när jag såg en sådan sist... Därför behöver man små ljuspunkter. Ditt lysande fat ser mysigt och hemtrevligt ut.

kramar från Poppins

2008-12-17 @ 19:41:27
Postat av: EVA

Åhhh vilka härligt juliga bilder...jaa förutom söndagsbilden då ! Det verkar fattas snö...hehe...och vi har gått om den varan så jag kan skicka lite till dig...

***

KRAAAM EVA

2008-12-17 @ 19:49:15
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback