Söndagsbilden

 
Det är fortfarande klara färger som råder på "Söndagsbilden" Gräset är grönt, Havet är blått och Himlen ger även den sken av blåskimrande toner. De få höstlöven som idogt klamrar sig fast på de annars ganska kala träden ger värme åt bilden. Vimplarna på flaggstängerna hänger rätt ner och talar om att det i stort sett råder stiltje. Temperaturen är väl cirka åtta grader och luften är hög, frisk och uppiggande. Det är NOVEMBER, och efter en skimrande och fartfylld OKTOBER med FEST, RESOR och GLAMOUR =D, hoppar jag egentligen gärna över denna grå och något trista månad för att hellre landa i det tända ljusets månad DECEMBER. Men som alla andra måste väl också JAG följa almanackan och acceptera att det ÄR november...och då istället göra det BÄSTA och MESTA av denna tid!
 
Och något av det BÄSTA jag vet, och som jag gör för det MESTA, är att "fixa och dona" i Hemmet. Hemmet är för mig en oas, en källa till glädje. Jag TRIVS hemma och ÄLSKAR att få arrangera en, iallafall för mig och den Käre Sambon och även för Gäster, trivsam miljö. Det tycker jag därför att månaden november bland annat skall ägnas åt! Var hemma och MYS! Gör det trivsamt och trevligt i Hemmet. Det ÄR så härligt att nöjd få "kura in" och "mys-pysa", tända ljus och bara VARA vid denna årstiden. För att inte tala om alla goda MÅLTIDER som kan avnjutas i en hemtrevlig miljö...
 
Mitt VARDAGSRUM börjar verkligen kännas gemytligt...Här sitter jag gärna bekvämt i soffan och ånjuter Livets möjligheter och kopplar av. Det är inte helt färdigt ännu (och det skall det väl egentligen ALDRIG bli...!?!), det är några attiraljer och detaljer som skall falla på plats, och det planeras ständigt i huvudet...=D Men som sagt BÖRJAR det kännas riktigt bra och jag tar mig därför an månaden november fylld av härlig inspiration och glädje, och hoppas på kreativitet och lust!

Trolda - With Weekly Report And With A Living-Room =D

Kommentarer
Postat av: EVA

Jaa visst längtar man sig förbi november och in i december istället ! Härligt när julen avbryter den här mörka årstiden...

Och visst förstår jag att du / ni mår gott i vardagsrummet...jättemysigt !!!



***

KRAAAM EVA

Postat av: Zassi - Sara

Du har det så mysigt och fint. Och visst är det väl så att man aldrig blir riktigt färdig.

Tänd ljus och sitt inne och mys - det är vad vi oxå gör. Fast vi har 5-7 grader minus. =D



Ha det allra bäst! Kramiz

2008-11-02 @ 18:44:34
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig lilla Trolda! Välkommen hem igen!

Rena rama vårbilden på söndagstemat!

Vilka härliga bilder från ön!! Ser underbart ut!

Kramen!

2008-11-02 @ 19:08:08
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ditt "hundförslag var precis vad jag vill ha. Precis!



På övre bilden ser det ju nästan ut som vår!

2008-11-02 @ 19:29:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

November är inte min favoritmånad heller, längtar mer till december. Och det känns extra grått och trist nu när man åter är tillbaka i vardagen efter en vecka i solen. Men man får tänka positivt, den veckan gjorde mycket och man blev lite piggare.

Det stämmer, vi var i Playa del Ingles. Vi åkte dit den 22 och kom hem den 29, så kanske möttes vi någonstans utan att veta om det. Ja, vädret hade vi verkligen tur med.

Ha en bra dag! Kram

2008-11-03 @ 09:36:23
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Poppins

Tänk vad du lyckligt lottad som varje dag kan se ut på en sådan utsikt! Och se skiftningarna under hela året. Och visst, är november en grå månad. Det finns två månader som inte är så populära hos mig och det november och mars. Men tanken på att det snart är advent håller mig uppe även under mörka november. Och visst ska man passa på att mysa så mycket man kan.

kramar från Poppins

2008-11-03 @ 17:15:01
Postat av: Lallis

Så fint du har det hemma:)

Och vilken mysig blogg du har.

Kram Lallis

2008-11-04 @ 20:54:42
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Poppins

Har en liten utmaning till dig...

2008-11-04 @ 22:38:03
Postat av: Lily of the valley

Så mysigt du har det! Cosy!!!

Du bor så härligt med en underbar vy.

Ha de gott

Många kramar

2008-11-05 @ 06:05:07
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej hopp bruden!



Vad gör du som värst :)

Nu måste du ge ett livstecken från dig.

Kramiz

2008-11-05 @ 16:52:55
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback