Söndagsbilden Och En Golfrunda...=D

 
Efter dryga dygnets konstanta regnande känns det riktigt upplyftande med dagens grå-väder och UPPEHÅLL. Solen HAR faktiskt glimtat igenom molnen ett par gånger. Temperaturen visar på sexton grader och det är väl inte så att man direkt svettas i värmen...Men säkerligen dröjer det inte så länge innan vi åter igen får härliga Sommar-temperaturer! 
 
Vädret till trots tog jag mig en tur på den lokala GOLFBANAN! Ja, nu var det inte till FOTS, ej heller medhavandes klubba och boll, utan en guidad tur med BIL! =D Den käre Sambon arbetar nämligen på banan och vi har länge pratat om att jag skall få mig en liten rundtur på domänerna.  
 
Golfbanan i Ljungskile är väldigt vackert situerad med sin närhet till Havet. Och den är betydligt större än vad jag hade trott. Jag har aldrig riktigt förstått mig på de "stora entusiasterna" inom golfen som höjer sporten till skyarna, men efter denna lilla tur förstår jag det nog något lite bättre. Man är verkligen ute i det fria och rör på sig (om man nu inte åker bil vill säga...;-)), samtidigt som man har kul med en boll. Nu är jag ju både en "sportmänniska" och en stor beundrare av Naturen, men kommer nog ändå inte att KOMBINERA dessa glädjeämnen på en golfbana...Men man skall ju aldrig säga aldrig! 
 
Men det var hur som helst en riktigt trevlig liten tur! Och det ÄR vackert med de gamla vackra TRÄDEN som tar plats på den millimeter-friserade gräsmattan i ett för övrigt böljande och frodigt landskap.
 
Sen var det också väldigt roligt att studera golfarnas alla olika STILAR...;-) Gamla och unga, män och kvinnor, stelbenta och mindre stelbenta...där fanns verkligen alla stilar representerade. Härligt att se! =D

Nu skall JAG förhoppningsvis bli mindre "stelbent" genom att ge mig ut i den "riktiga" Naturen! En härlig SKOGSPROMENAD med en medhavd fika-korg står på schemat för dagen, och det får väl bli till att ta med paraplyet också i förberedande syfte...Jag önskar Eder alla en fin söndag!

Trolda - With Weekly Report And Golf...=D

Kommentarer
Postat av: Milla

Ja säga vad man vill men golfare verkar så nöjda med sin sport och banorna förstör ju inte landskapet direkt... jag spelar inte heller, men jag säger som du, man vet aldrig... (så himla dyrt bara...) Härligt att du fick specialtransport runt banan!

Kram

Postat av: Inga M

Jag har inte förstått det roliga med golf, men det kan bero på min totala obegåvning när det gäller bollar.



Hoppas Du har bättre väder än vi har här uppe i Värmland. Det bara regnar och regnar och regnar. Mina fina penséer ruttnar bort! Trist!

2009-07-12 @ 23:33:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Trolda! Tack för rundturen på golfbanan! Jättefint är det! Synd att man aldrig lärt sig, bara minigolf, hi, hi!

Härliga gubbar o krukor hos dig! Såå fint!

Kramen!

Ragnvi

2009-07-13 @ 08:44:10
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback