Kärlek! =D

 
När jag kom hem efter gårdagens promenad med Linus stod dessa fantastiskt vackra ROSOR i en vas på bordet! =D Det var den käre Sambon som ville visa sin KÄRLEK och omtanke lite extra med denna ljuvliga bukett. 
 
Och gissa om jag blev GLAD...!?! Det är verkligen underbart att bli överraskad och att få känna sig uppskattad i vardagen, man fylls av värme och Kärlek. =D 
 
Jag tror det är så viktigt att man faktiskt gör det där "lilla extra" för varandra emellanåt i ett förhållande! Det behöver naturligtvis inte vara att man ger en bukett med Blommor eller saker varje gång, utan att man faktiskt visar sin uppskattning och glädje över den andra parten i ord och handling. Då blir den "grå vardagen" lite mer exklusiv och lättare att hantera och man känner en extra värme sprida sig i kropp och själ. Man får det definitivt också SJÄLV lättare för sig att föra de Kärleksfulla handlingarna vidare till sin omgivning. Till slut blir det alltså en enda KEDJA av lyckorus oss människor emellan... ;-)

Så GÖR en Kärleksfull handling idag! Det kan vara något så enkelt som att tala om för någon hur mycket du faktiskt tycker om personen i fråga, eller att dela ut en värmande kram... Det kan också vara att ge någon Blommor eller en sak, men det viktigaste är att du ger av dig själv med Hjärtat till någon annan, och därmed sprider stor glädje omkring dig!

Trolda - Happy Family! =D

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Underbar sambo du har! Tror jag ska visa maken ditt inlägg, fniss!

Och såg dina foton från ditt jobb också...lika underbara dom!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: milla - andante

SÅ BRA!!! Idag ska jag göra en sak för en vän som jag länge tänkt men som inte blivit av... tack för den sparken!!:)



Så fint av sambon!!! Sådant värmer ända hit!:)



Kram

(vi kan avvakta ett par dagar till med att bestämma något... nästa vecka ser jättebra ut för mig...!)

2011-01-24 @ 09:01:26
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Vilken fin tanke från Din sambo, honom får Du vara rädd om! Du har alldeles rätt i det där med de små omtankarna i vardagen, de är viktigare än storslagna välplanerade festligheter.

2011-01-24 @ 18:36:24
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback