"Jule-Frid I Jule-Tid!"

 
Ack så viktigt det är att faktiskt bara stanna upp och KÄNNA EFTER och NJUTA så här i JULE-TID! Att insupa Julens DOFTER, att tänka på vad som faktiskt är VIKTIGT i tillvaron, att se med EGNA ögon - och andras, men med sunt förnuft och med GLÄDJE. Att förnimma att Julen är synonymt med AVKOPPLING, UMGÄNGE och FRID.
 
För det är lätt att dras med i den allt mer kommersiella och stressade Julen... Reklam-blad i MÄNGD skickas ut om de "bästa och billigaste" alternativen... "SPARA!", är ett väldigt ofta använt uttryck, och jag tänker varje gång jag läser det hur mycket jag faktiskt VERKLIGEN sparar om jag inte köper alls... Man blir liksom mättad! 
 
 
Visst köper jag nu JULKLAPPAR - absolut, det är väl fantastiskt fint att kunna glädja någon annan med en present!?! Och med tanke på "Lilleman" lär det väl bli fler än en...-TOMTEN kommer ju dessutom! =D Men det jag tänker på är att jag också skall ge av mig själv, mycket KÄRLEK, mycket OMTANKE och mycket GLÄDJE. TILL mina nära och Kära, och just för att Julen andas just detta. Jule-Frid i Jule-Tid, DET vill jag ha! =D
 
Och imorgon tar vi in JUL-GRANEN! =D
 
Trolda - With Christmas-Thoughts! =D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback