Pärlhyacinter! =D

 
Man blir bara så GLAD av dessa ljuvliga små Blommor - PÄRLHYACINTER! =D Små och söta, spirande och ljuvliga är de, dessa VÅRENS budbärare!  Och jag har dem GÄRNA inomhus för att få en försmak av den stundande VÅREN. Och jag NJUTER! :)
 
Ja, nu prunkar det av Vårens budbärare i blomsteraffärerna! Tulpaner, Påskliljor, Anemoner, Bellis och Pärlhyacinter med mera. Passa på att NJUTA, för den bästa tiden kommer SNART! Då spirar det, då prunkar det och då DOFTAR det. Då fylls kropp och Själ av ny energi, av ny Livslust och av glädje. Den bästa tid är VÅR, och är just VÅR! Håll ut, snart är den här, vår LJUVLIGA tid - Våren!!! =D
 
Trolda - Longing... =D

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har oxå köpt pärlhyacinter. Jag blev så glad när jag såg att de fanns att köpa!
Lyckan är total.

Hoppas allt är bra med er i söder :-)

Postat av: Inga M

Jag vände o vred på outslagna pärlhyacinter igår i vår ICA-butik, men köpte inga. Har så mycket tulpaner i olika konstellationer som gubben fått i samband med benbrottet. Jag får vänta lite till.
Visst är det fint med vårblommorna!

2013-02-10 @ 06:55:41
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback