Vänskap! =D

 
Något av det allra bästa, det allra finaste i Livet är väl sann och äkta VÄNSKAP!!!?!
 
Jag har en alldeles underbar och fantastisk Väninna som förgyllt mitt lilla Liv i hela 36 (!) år, och Hon är bara den BÄSTA av Vänner, så ÄR det! =D
 
Vi blev bekanta i klass fem, då Hennes klass delades i två och hälften av eleverna blev förflyttade till min klass, och den blivande Väninnan var en av dem. I början var det väl ingen "kärlek" oss emellan direkt, utan umgänget var mer sporadiskt och via andra Vänner. På högstadiet däremot tog Vänskapen fart och vi lärde verkligen känna varandra. Vi träffades ofta och hade verkligen roligt tillsammans. Egentligen är vi väl ganska så OLIKA, men det sägs ju också att motpoler dras till varandra!?!
 
Mycket hade vi dock gemensamt... När vi var runt 17 år drog vi båda ut på RESA som au-pairer. Hon till England, jag till Schweiz. Under tiden hade vi frekvent kontakt via skrivna brev (då FANNS det faktiskt inte datorer eller mail som nu...!), och vi följde våra resor tillsammans. Efter vår tid där var det utbildning och jobb i Sverige som stod på agendan. Och efter det RESTE vi igen!!! =D Jag tog en LÅNGRESA och Väninnan en kortare. Många händelser, en del dokumenterade via kassett som postades till varandra, (som på den tiden var speciellt men aktuellt) och således hade vi ALLTID kontakt! 
 
Åren gick och vår Vänskap växte sig allt starkare! =D Med åren följer också NYA Vänner och nya bekantskaper. En del VÄLDIGT fina och betydelsefulla, andra kanske bara sporadiska och lite "ytliga". Men sann vänskap består. Och utvecklas, ÄVEN om det ibland är "stiltje" i umgänget så FINNS den där, ÄKTA, Kärleksfull och obetalbar.  Inga pengar i Världen kan köpa sann Vänskap eller Kärlek - så ÄR det! Och min "bästaste" Väninna har allt det där - BASTA! =D
 
Vi båda närmade oss de 40 och ingen av oss hade ännu fått barn. NU, när vi passerat de fyrtio med några år, så finns vi här som småbarnsmammor båda två!!! =D Ganska så otroligt, helt förunderligt och alldeles UNDERBART!!! =D Och idag har de som sagt FÖRGYLLT min dag med besök. Vi har pratat, vi har skrattat och vi har kramats. Precis så där mysigt man bara VILL ha det med de góaste Vännerna, de som betyder allra mest och de som verkligen ger Livet extra krydda. TACK käraste Väninna för att Du är just Du och min Väninna!!! =D
 
(Och jag bara VET att vår fina Vänskap kommer bestå!!! Kanske går vi där med rullatorerna och samtalar och skrattar på ålderdomshemmet så småningom -  tillsammans. ;-))
 
Trolda - Happy With True Friends!!! =D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback