Kärlek

Allt som allt har det blivit TRE förhållanden under tjugo år. Så speciellt ombytlig anser jag mig nu inte vara!

Alla tre har haft olika karaktärer, men med den gemensamma nämnaren att de alla tillhört "den ÄLDRE generationen".

Min allra FÖRSTA kärlek fick jag faktiskt nys om i den lokala dagstidningen! Ett senare möte på Tjörn, resulterade i långvarig kärlek..... Ett enkelt beslut!

Kärlek nummer TVÅ övertog jag från en märkvärdig kvinna från Uddevalla. Också där blev relationen kärleksfull, om än något mindre långvarig.

Allra kortast relation får jag så med nummer TRE! Efter knappt ens tre år tillsammans går vi nu skilda vägar!

Och jag måste säga att det ÄR med stor sorg i hjärtat och med vemod i själen jag tagit mina beslut! Men ibland KRÄVS det förnyelse, och just nu med kommande NYTT ÅR i antågande, och med ett nästan OEMOTSTÅNDLIGT erbjudande, kände jag att NU ÄR DET DAGS!

Dags att sälja min gamla "Pärlan", en VOLVO av 1990 års modell.

Hon har sett sina bästa dagar och går väl inte alltid som jag skulle önska att hon gjorde....Men det ÄR lite ledsamt att veta att Hon numera skall rulla under annans styre....

I nästa vecka blir affären klar och sagan all...Och tills dess skall Hon få lite EXTRA beröm och lite EXTRA klappar!

Hennes ERSÄTTARE blir så småningom en HELT NY (!) TOYOTA Yaris, svart, och jag hoppas på en kärleksfull och långvarig relation med Henne också!

Alla mina tidigare bilar har titulerats "Pärlan" och min NYA får naturligtvis namnet "Black Pearl"!

Trolda - soon with "Black Pearl"!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Du är för rolig, jag trodde du skulle separera med din sambo sådär lägligt runt jul... Blev så förvånad att du tog det så lätt! Haha!
Där ser man, du blir säkert lycklig med din fjärde kärlek. Särskilt som den nya kärleken är väldigt shiny =D

Postat av: Fialotta

PUH!!!!!!!!! Jag satte ju mitt kvällste i halsen när jag läste början, men nä inte ska hon väl separera. Din lilla rackare skrämma upp mig sådär! =) Jag kan iofs förstå sorgen i att lämna en trogen "vän" men ÅH vad KUL att lära känna den där svarta pärlan.

Gott Nytt År på dig!

2006-12-29 @ 23:46:26
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Nej, Tjejer...Sambon får allt hänga med ett tag till..=)Och det BLIR kul med den nya Pärlan....Men det ÄR också med lite sorg jag ser Gamlingen gå!Jag FÄSTER mig så vid mina gamla bilar...!
Gott Nytt År till er också!

Trolda - snart med TVÅ skinande Sambo´s!

2006-12-30 @ 08:10:42
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Nilla

Ha ha, kul skrivet inlägg!
Toyota blir du säkert nöjd med.

2006-12-30 @ 08:23:22
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: cleo

JISSES!!!!! Jag satt och tänkte NEEEEEEEJn inte Trolda, hon verkar ju så lycklig, hon får inte skilja sig! Där fick Du mig rejält skakad, Din lilla luring!!!! Götapetter, vad lättad jag är över att det bara var en bil! Men grattis till Toyota, mitt favoritmärke... Jag sålde min Toyota för ett par månader sedan har nu en gammal Ford! :-) För mellanskillnaden köpte jag en ny systemdigitalkamera! Det är värt det! Kram på Dig och Gott slut och gott nytt år! Luring!!! ;-) (hjärtat dunkar fortfarande snabbt)

2006-12-30 @ 12:40:20
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Nilla; ja jag hoppas jag blir nöjd med min nya "Black Pearl"!

Cleo; det var väl lite MENINGEN att inlägget skulle verka så...DRAMATISK som jag nu är....=)Och vad kul att TOYOTA är ditt favoritmärke, det bådar sannerligen gott!=) Och Gott Nytt År till dig också! Och Sambon hälsar också...=)Han blir allt kvar här hos mig ett tag till...=)!

Trolda - med underbare Sambon!

2006-12-30 @ 17:43:34
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Anonym

Det verkar som du fastnar i lan-jobb-fallan: Du lanar pengar for att kopa nagot som ar borta redan fore lanet ar betalt. Har du betalt den senaste parlan?

2006-12-31 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback