Min gröna Juvel

107318-162
Mäktig, magisk och magnifik står den där i all sin prakt, och påkallar min uppmärksamhet.

Pockande och lockande, med löften om frid, sinnlighet och skönhet, sträcker den sina grenar emot mig. Och ber mig stiga på, in i dess trolska värld......

Och så fort jag stiger in i dess värld, är det som att Världen runt omkring blir mindre påtaglig.

Elände, terror och misär känns långt, långt borta......Och jag kan andas igen.

Helgens stress och vedermödor lyfts varsamt från mina axlar, och jag slappnar av. Eventuella bekymmer och negativa tankar far iväg med vindarnas fart, och sakta återställs mina sinnen,  och jag finner ro.

Med sin Kärlek omfamnar den mig och låter mig bara VARA....Den jag faktiskt bara är.......

I ständig förändring och i evig förnyelse känns den ÄNDÅ som min trygghet i Livet, och jag vet att den alltid finns där för mig....

Det är i SKOGEN jag finner lugn och ro. Det är i SKOGEN mina sinnen får vila.Det är där jag kan andas igen.

Det är i SKOGEN jag finner lust och glädje, det är i SKOGEN jag får min skaparkraft! Det är i SKOGEN de lyckliga, harmoniska känslorna sprudlar. Det är i SKOGEN jag finner glädje till Livet!

SKOGEN, min sköna, gröna Juvel......

Trolda - in the forest.

Kommentarer
Postat av: Magda

Har ni så grönt i skogen nu eller är det en gammal bild? Det är verkligen härligt att ströva omkring i skogen, speciellt på hösten.

Idag har jag varit ute o strövat i regnet på en glashal väg. Som att gå på en nyspolad hockeyplan, trodde några gånger att jag skulle landa på ändan. Men lyckades hålla mig stående hela vägen. :)

Postat av: cleo

Vad fint skrivet. Och visst är det så. Skogen förväntar sig inte att man ska vara någon annan än man är, där är man fri.

2006-12-04 @ 14:17:12
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Jodå, så GRÖN o GRANN är den...Min KÄRA skog! Och snön och isen lyser med sin frånvaro...

Trolda - till skogs!

2006-12-04 @ 15:59:55
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Fialotta

Vilken vacker "trollskog" att de är så grönt och fint. Visst är det väl en massa mossa jag ser där bland träden!?

2006-12-04 @ 19:03:36
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: ROOMSERVICE

Så känner jag för vårt torp, när torpet mår som bäst ( det är lite skadat)... underbart att ha någonstans att landa.

2006-12-05 @ 09:41:03
URL: http://roomservice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback