Samboliv

Ibland är det EXTRA härligt att vara SAMBO! Som IDAG till exempel.....

Att komma hem efter en MYCKET hektisk och lång arbetsdag och finna att den käre Sambon,  FÖRUTOM obestridliga kvalitéer i sänghalmen (som vi INTE skall gå in på här och nu...=)), ÄVEN är en "Städare av rang", ett "Ljushuvud till elektriker" och en "Gourmetkock"...... Så UNDERBART!

 Vad MER kan man önska sig...!?!

Det första jag noterar vid min hemkomst är ett varmt, härligt sken från våra fönster. Samtliga stakar och stjärnor på plats, och de lyser så fint, så fint....Till och med ljusslingorna för UTOMHUSBRUK välkomnar mig med sin glöd.....

Med värme och glöd står också min "Dyrgrip" med ett leende i dörren....Hans ljuvliga doft av aftershave blandas med doften av nyskurade golv....Med "golvmoppen" i högsta hugg deklarerar han, att han nu minsann skurat ALLA golven, efter att först farit runt med dammsugaren!

En HIMMELSK doft från köksregionen talar också om att det mesta av KVÄLLENS middag, är färdiglagad....Endast ett fåtal göromål återstår att klara av.....

Så det enda som återstår för MIG är att ta mig en varm, härlig dusch.....Ta på mig kvällens klänning, och bara vara.....Och invänta Gästerna.

Vid tillfällen som dessa inser man att man "liksom har det ganska bra...." Till och med RIKTIGT bra.....Och man fylls av KÄRLEK! Kärlek till Livet, och kärlek till sin Sambo!

Trolda - with Partner!

Kommentarer
Postat av: Fialotta

Men så underbart! Precis vad man vill komma hem till ju, hoppas ni får en jätte trevlig kväll. Hälsa din sambo att jag tycker minsann han ska fortsätta vara precis så som han är, de uppskattar vi kvinnor. De har han ju säkert fått höra av dig redan, men sånt kan man väl knappast få höra för ofta!? Jag skickar gärna över min sambo för upplärning =)

Postat av: Maria

Näheäääheee! Hade jag fått det sådär någon gång när jag kommit hem sklle jah första fått tjata i tre veckor! Minst!
Lyckos dej.
(hrm... jo min sambo är också ganska bra... ibland=)

2006-12-03 @ 00:06:25
URL: http://www.emen.blogg.se
Postat av: Magda

Skicka upp honom till Norrbotten på en minisemester, han kan få bo här en helg o lära min sambo hur det ska gå till.

Det där lät verkligen underbart att komma hem till, o att han städat fram stakar o stjärnor (!) Jag är förundrad!

2006-12-03 @ 12:54:27
URL: http://magda.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Jag behåller honom faktiskt här hos mig...=) Och han är så HIMLA gó!

Trolda - glad för sin Sambo!

2006-12-03 @ 18:50:06
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback