Julmusik

107318-128
Jag tillhör DEFINITIVT den kategori människor som ÄLSKAR julmusik!!!

Från mitten av november varje år, drar jag igång....Och spelar på HÖG volym, samtidigt som jag tar HÖGA toner.......- i min ensamhet...(Säkert till de flestas tacksamhet...:)

Varje år blir det någon NY skiva att FROTTERA sig med. Och att SJUNGA med i...

Det är i  situationer när jag tar ton till, och MED, Tommy Körberg som Sambon börjar bli lite smått frustrerad....Han tycker uppenbarligen INTE att min röst "GÖR SIG" ihop med hans...!!!????? WHAT!???

Kanske ligger det NÅGOT i Sambon´s reaktion....Så jag får väl FORTSÄTTA att - i min ENSAMHET - sjunga duett med Tommy....Och Carola....Och Ainbusk....Och.....Och....

Men när Bing Crosby sjunger om "Den vita Julen"...Ja, då MÅSTE jag bara få VARA hans partner i en SMÄKTANDE duett!!!!! Ensam hemma eller ej....

Trolda - dreaming of a White Christmas!

Kommentarer
Postat av: Janne Pettersson

Jag säger bara, "One More Drifter In The Snow" med Aimee Mann. Eller "Holiday Songs & Lullabies" med Shawn Colvin. Det är julskivor, det!

Postat av: Trolda

Dem MÅSTE jag ju så bara kolla upp...:)! Så kan jag sjunga ÄNNU mer...:)Tack för tipset Janne!

Trolda - med sång o glädje!

2006-11-21 @ 06:29:58
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback