Kirurgiskt ingrepp...

Vid mitt läkarbesök, i ett HELT annat syfte, tog jag ÄNTLIGEN mod till mig att visa upp mitt "födelsemärke"!

Situerat på nederdelen av benet, strax ovanför fotknölen. Knappast något som tillkommit vid FÖDSELN, snarare har det funnits där i kanske dryga tio år....OCH ändrat utseende......

Jag har således tittat, observerat, funderat, undrat och analyserat...ÄR det månne något "farligt", eller är det "bara" något....annat!??

Men till LÄKAREN har jag INTE gått.....Nej, nej...Har man som jag "LÄKARSKRÄCK" och är livrädd för blod, sprutor och annat OTÄCKT, så lider man i det tysta...(.Något även Sambon gjort i form av "äckelkänslor"...:-Men så TITTA inte då!!!, har jag svarat!:)

Jag lade så iallafall upp mitt ben på en pall och läkaren gjorde en observation. "Hmmmm...." :-"Är det amputation som gäller!??", frågade jag. Kort och koncist blev svaret:-"Det är en MJÄLLVÅRTA, och jag avlägsnar den redan NU"!!!!!

MJÄLLVÅRTA, har ni hört något vidrigare ord....!??Hujedamej....På MITT ben...(Ja, inte NU längre..)Efter mycket ståhej och ojande från min sida tog den gode läkaren fram en SKALPELL!!!!, och avlägsnade "rariteten" i ett nafs! INGET blod, INGEN smärta(nåja, LITE...) och INGEN svimning...Det gick SÅ bra!:)

Så här har jag stegat runt i livet med en vidrig MJÄLLVÅRTA till min och Sambon´s förtret.....Och så på två sekunder finns den inte mer!! Det skulle jag väl ha gjort för LÄNGESEN!!??? Men då hade jag i och för sig inte haft denna episod att förtälja...:)

Trolda - Wartless!

Kommentarer
Postat av: Maria

Euuuuh! Vad är en mjällvårta egentligen?

Postat av: cleo

Åh, ad Du är rolig! En MJÄLLVÅRTA! Har jag aldrig hört talas om. Men det låter, som Du skriver, inte så där jättetrevligt. Vad bra att den är borta nu. Du är den enda jag känner som mig veterligen haft en mjällvårta, alltid en merit i livet! ;-)

2006-11-15 @ 22:47:17
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja, LITE speciell måste man ju få vara....:)Jag kan väl definiera den som en "utväxt"..Men INTE som en vårta som man tänker sig att en "hemsk tant"skulle ha...(en sån med STRÅ i..)Utan mer som en "rugglig blupp"...Hur nu en SÅN ser ut...:)Dessvärre dokumenterade jag den INTE...Kameran var icke med...Och lika bra var väl det...:)

Trolda - numera VÅRTLÖS!:)

2006-11-16 @ 05:36:23
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Amir

Trolda, du behöver inte oroa dig över att det är en vårta. Denna typ av leverfläckar kallas bara så(heter egentligen åldersleverfläck eller Verruca seborroica), så det är alltså ingen vårta. vårtor består av virus medan en åldersleverfläck består av omogna hudceller (omogna keratinocyter) som befinner sig i överhuden (epidermis). En mjällvårta är alltså helt enkelt en ansamling omogna celler i överhuden. Inget farligare än det, och det smittar inte heller!

2008-12-19 @ 06:41:22
Postat av: Mel

Hej



Jag har också en sådan vårta nära ögon. Men min hudläkare sa att jag skulle ta bort själv!



Får jag fråga var din läkare har mottagning?



Tack!

2009-08-27 @ 16:26:34
Postat av: Cornelia

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2012-03-19 @ 00:59:45
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback