Kuddmossa

107318-103
Jag har ett "litet gömsle" i skogen där det växer KUDDMOSSA. (NÄSTAN lika roligt att plocka som svamp...)

Idag på min promenad passade jag på att "slinka in" dit.....Jag plockar alltid med varsam hand, och aldrig mycket....Man skall ha respekt och aktsamhet mot kära Moder Natur!

Men LITE tog jag....Och det skall jag så senare använda i mina tilltänkta JULDEKORATIONER!

Kuddmossan är så vacker i sig. Dess nästan LYSANDE gröna nyans sprider värme och skönhet omkring sig. Och den härliga "bulliga" formen är oemotståndlig att pynta med......

För snart är det ju faktiskt dags att börja pynta till Advent.....MYSPYS med andra ord!

Trolda - Decorative!

Kommentarer
Postat av: cleo

Ja, det är så fint med sådan mossa. Den gröna färgen är underbart vacker.

Postat av: Trolda

Ja, det är verkligen ett vackert material!

Trolda - mossig!

2006-11-07 @ 21:08:28
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Helena

Förra helgen var vi ute i skogen för att hugga en julgran. Hade även med mej en korg för att plocka mossa. När jag nästan hade fyllt korgen med vanlig mossa, så såg jag, efter säkert 5 års letande, KUDDMOSSA! Helt fantastiskt. Som tur var, så hade jag kameran med mig och kunde föreviga detta tillfälle. Har nu pyntat med mossan i en stor skål med ljus och det har blivit helt fantastiskt fint!

2006-12-25 @ 11:35:36
Postat av: lars hedstrom

Jag bor i USA, och forsoker fa tag pa kuddmossa.
Har den ett latinskt namn?
mvh
Lars hedstrom

2007-10-26 @ 00:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback