STRAFFSYSTEM....

(Att slå på dem som redan ligger....)

Nu vill den moderate finansministern Anders Borg försämra ytterligare för dem som redan har det mycket besvärligt.

Arbetslösa som inte MYCKET AKTIVT söker arbete skall STRAFFAS med en dags utebliven ersättning...

"Det är minsann den RÄTTA medicinen för att skapa nya arbeten det...."

Och jag blir så UPPRÖRD, FRUSTRERAD och ARG!!!!

Jag tycker inte OM när man slår på dem som redan ligger!

Jag tycker inte OM det orättfärdiga i denna handling!

Jag tycker inte OM moderaternas "överhöghet" mot folket!

Jag tycker inte OM att inte alla människor skall ha samma förutsättningar!

Jag tycker inte OM......

Säkert FINNS det en del så kallade "fuskare", men det är endast en marginell del av alla dem som faktiskt KÄMPAR för att få ett arbete! MAJORITETEN önskar inget högre än att få en tillfredsställande sysselsättning och därmed en skälig inkomst!

Resultatet av detta blir med all säkerhet att de som redan lider och mår dåligt, blir ÄNNU mer lidande och får sämre hälsa. Detta i sin tur leder till ökande sjukskrivningar, depressioner och likgiltighet. Så har man endast förflyttat problemet "till annan instans"...Kanske ser det bättre ut i "statistiken"....!??

Nej, se istället till att skapa GODA förutsättningar för nya arbeten, och gå "hellre med MOROT än med PISKA"!!!!!

Trolda - Frustrated!

Kommentarer
Postat av: Janne Pettersson

Du har så rätt. Jag tycker regeringen har flera bra idéer för hur fler jobb ska skapas. Men regeringen gör fel när de inför fler och fler försämringar för de arbetslösa. Alla arbetslösa vill redan ha jobb, de behöver inte tvingas.

Postat av: Trolda

Ja, jag blir verkligen upprörd över deras attityd mot "de svaga" i samhället!

Trolda - för rättvisa!

2006-11-13 @ 20:44:12
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: cleo

Usch, så hemskt!!!

2006-11-14 @ 10:49:29
URL: http://cleopethra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback