Visdomsord

107318-101
Jag köpte en sådan UNDERBAR liten bok igår. Den heter "ATT BARA VARA" och ges ut av "PEDAGOGFÖRLAGET".

På baksidan står det: "ATT BARA VARA handlar om att ta en paus i sitt jäktiga liv.

Att sätta sig ner, att uppskatta sitt hem, att andas in och att vara ett med naturen. Att bara vara.

 Med ord från några av världens klokaste författare och tänkare kan vi få uppleva en behaglig känsla av lugn och ro."

Det är en bok med vackra, tänkvärda ord och med otroligt vackra bilder!

Här kommer så ett av alla ordspråk från boken:

"Njut av livet, fyll det med ett bra innehåll. Det rinner snabbt iväg och kommer inte att vara för evigt."

Fjodor Dostojevskij`s (absolut en favoritförfattare till mig!) visdomsord lyder som följer:

"Den som klarar av den grå vardagen är en hjälte."

Detta är en bok som har något för varje dag, för varje känsla och för varje humör....Det är en bok som jag vet att jag kommer att bläddra i när som helst och finna glädje och kunskap i. Säkert kommer jag också att återkomma med ett och annat visdomsord från boken också!

Trolda - with Wisdom!



Kommentarer
Postat av: Jovie

Fint

Postat av: cleo

"Långsamhetens lov" är också en bra bok. Fjodor är också en av mina favoriter! Jag tror jag ska sätta upp den boken på önskelistan! :-)

2006-11-05 @ 19:11:41
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Fialotta

Pedagogförlaget har så många fina böcker. Den boken måste nog även jag önska mig till jul.

2006-11-05 @ 22:30:30
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Det är väl härligt med BÖCKER!!! Jag ÄLSKAR hårda paket!

Trolda - bokmal.

2006-11-06 @ 19:01:12
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback