"When a Man loves a Woman"

107318-125
Så har man ÄN EN GÅNG fått gråta en liten skvätt.....

Denna gång över filmen "When a Man loves a Woman", med Meg Ryan och Andy Garcia i huvudrollerna.

Ingen ny film alls, den kom redan 1994, men för MIG var den ny.....

Det är ett romantiskt DRAMA, med fokusering på just DRAMA.

Meg och Andy lever i ett "på ytan" MYCKET lyckligt äktenskap. Under ytan döljer sig dock en tragedi i form av frugans alkoholintag....Meg Ryan är alkoholist! Och maken förtvivlad.

Efter missförstånd, rehabiliteringar,  samtal "på DJUPET" och MYCKET känslor, blir det ett "Trolda-slut":)!

Och tårar....Både i filmen och i soffan....:)

Så har du lust att gråta en skvätt, (och på slutet i glädjetårar...) SE DEN!

Trolda - In tears!

Kommentarer
Postat av: Fialotta

Ja den har jag också gråtit några skvättar till. Jag har sett den några gånger, men varje gång är den lika känsloladdad. Då är de en bra film, normalt sett brukar jag inte reagera när jag ser fimer igen och igen.

Visst är de skönt att gråta en skvätt framför tvn!? =)

Postat av: cleo

Har sett den och det är en riktig gråtfilm. Framför allt är det bra att det för en gångs skulle en kvinna som behöver hjälp och omvårdnad och stöd, det brukar altid vara filmer om män; Awakenings, Rain man osv osv.

2006-11-19 @ 08:16:36
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja, det är onekligen skönt att få gråta lite...:)

Trolda - gråtmild.

2006-11-19 @ 11:42:00
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback