Floristyrket

107318-80

Ett av Floristyrkets "mindre glamourösa" arbeten är att tillverka "Gravdekorationer".
Ett nu HÖGAKTUELLT ämne med tanke på "Alla Helgons Dag" , lördagen den 4 november.

På min arbetsplats tillverkar vi det mesta för hand. Det innebär konstant ömma, såriga och skitiga fingrar....Man jobbar med stickande granris, hårda och spetsiga material såsom exempelvis kottar och annat torrt material. För att inte tala om all STÅLTRÅD som skall stickas i, igenom och runt dekorationerna....(Inte konstigt att man får små sår på händerna...)

Det är en kort och intensiv period och innebär i värsta fall en del övertid....

Samtidigt som det alltså är ett "riktigt skitgöra", så njuter jag lite utav det! Här handlar det verkligen om HANDKRAFT i alla lägen....Inget "pillipill" utan mer REJÄLA tag. Och det GILLAR jag!

Dessutom har jag världens bästa Arbetskamrat vid min sida under tiden! Och DET underlättar ju definitivt en hel del.....Vi pratar om ALLT under tiden vi jobbar....Och då går ju tiden raskt.....:)

Trolda -  for "All Saint´s Day"!


Kommentarer
Postat av: Maria

Är också florist! (Mammaledig nu då) Och jag är förvånad nu när jag varit hemma ett tag, vilka fina händer jag har, egentligen! När man jobbar är dom ständigt plåstrade och smutsiga och framför allt omanikyrerade...
Men det är ett kul jobb också! =)

Postat av: cleopethra

Men så uppskattat det är, med alla dessa kransar. Köpte två förra helgen, en till pappa och en till mormor och morfar. Det är så fint att gå till kyrkogården med dem och tända ett ljus.

2006-11-10 @ 21:07:33
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja, det sprider sannerligen glädje i novembermörkret!

Trolda - lysande!

2006-11-11 @ 18:54:56
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Katrina

Hahaha, håller med då jag befinner mig i exakt samma situation som dig Maria och har tänkt exakt liknande tankar. Va snygga fingrar och händer man får när man är mammaledig från floristjobbet.



Hihi/Katrina

2009-06-03 @ 01:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback