Flytt

107318-37

En av de allra vackraste ting i hela världen är att se flyttfåglarna "ta streck"..."Vart är de på väg...Vad lämnar de bakom sig....Vad finns i deras framtid..."

Det fyller mig med glädje, sorg, vemod och längtan. Allt på en gång.

Nu på morgonen när jag så kom ut kom det en vackert formaterad "plog". Vingslagen hördes genom luften och fann mitt hjärta, alla mina sinnen.

Jag tar det som ett löfte om en ny bra dag. En dag i den nya tiden, en dag i känslornas tecken.

Trolda - Always a Bird!

Kommentarer
Postat av: Eivor

Vilken underbart vacker bild.

Du har en väldigt humoristisk och trevlig blog.

Ha en fin dag hälsar Eivor

Postat av: thomas

Sträcken går över mig just nu, det skriker från himlen som snart mörknar, det hus jag bor i ligger bara ett stenkast från Hammarsjön, en av södra Sveriges viktigaste fågellokaler. Det är ett privilegium att få se alla dessa fåglar, alltifrån de allra minsta till de allra största rovfåglar. Vi har en grupp havsörn här, vi är ju nära Östersjön, mycket stork (hägnet finns i Viby, byn jag bor i) och annat spännande. Jag delar din glädje över fågellivet (och i en tidigare blogg av dig: också dina mossbollar som är så vackra, här har vi börjat med sådana dekorationer också, fast mest bara kastanjer, dessa små gratissmycken från trädet utanför mitt fönster). Goda höstdagar väntar! Skål Trolda! Skål för din frodiga livsglädje och skaparlust!

2006-10-10 @ 17:51:44
URL: http://tnydahl.blogg.se/
Postat av: Trolda

Tack Eivor! Du har också en fin blogg! Och en fin dag skall du ha!

Trolda - glad.

2006-10-10 @ 18:53:05
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Trolda

Att någon gång få vara en FÅGEL, flyga ditt näsan (näbben..) bär skulle väl vara UNDERBART!?! Dessa FANTASTISKA vingförsedda Vänner vi har!
Med glädje skålar jag tillbaka!

Trolda - frodig!!

2006-10-10 @ 18:55:13
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback