Förberedelser

Under Sambon´s bortavaro, och med min närvaro, har jag härjat runt här på morgonen med diverse FÖRBEREDELSER.

För förberedelser ÄR det när man bor i ett "ensligt beläget" hus på landet och en storm är i antågande....

Djuren skall ha det extra tryggt och bekvämt, utsatta krukor skall bäras in, lösa föremål ses över, och så är det bara att hoppas på att man inte förbisett något....

Det pratas ju om en STORM i "Gudruns anda".....Och det vet vi ju alla vad DET innebär.....

Säkert blir det  nedfallna träd, och GARANTERAT strömavbrott. (Det drabbas vi nästan ALLTID av här...)

De nedfallna träden hoppas jag så att någon trevlig KARL med motorsåg hinner FÖRST till....Så att TROLDAS väg är rensad och körklar....:) Vad gäller ett eventuellt strömavbrott......Ja, då känner jag mig faktiskt ganska förberedd iallafall........Jag är inte det minsta mörkrädd.....Och med mitt GIGANTISKA ljuskonto bör det ju inte bli några problem att få ljus i huset.....:)

Så kära Vänner - Håll i hatten!

Trolda - prepared!

Kommentarer
Postat av: thomas

Kära du: vi tänder ett ljus och hoppas. Jag är hopplös just nu men försöker se stormen som en vilopunkt. Paradoxalt nog är det så. Kram och var rädd om dig medan den drar förbi!

2006-10-26 @ 10:40:35
Postat av: cleo

Ja, jag får se till att kaninerna har ordentligt med hö. De andra djuren är inomhus. Nu får vi använda ljuskontot till max och tända massvis av ljus! :-)

Postat av: Fialotta

Ja fy nu ska de visst bli blåsigt värre! Jag hoppas på att inte bli av med strömmen, är rätt mörkrädd när jag är inne. Sen är man ju ensam hemma också, de är ju just typiskt. De är ju tur att de finns ljus att tillgå, tänk efter denna stormen kan vi med gott samvete köpa massa nya ljus :)

2006-10-26 @ 12:02:14
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Tack alla för er omtanke..! Och det är ju HÄRLIGT med levande ljus....Och helt plötsligt behöver vi köpa FLER!!!:)

Trolda - Just ljus med ljus!

2006-10-26 @ 16:52:23
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback