Höst, pyssel o mys!

Idag har det varit en sådan där riktigt "inne-pys-mys-dag"! Regnet har strilat ner från en blygrå himmel. Det har till och med varit en och annan åsk-knall. Jag har njutit i fulla drag!!

Jag har SAKNAT den där känslan av att bara "vara inne"...UTAN dåligt samvete för att solen skiner, UTAN dåligt samvete för allt som "måste göras" utomhus. HÄRLIGT!

Har så möblerat om, småstädat, pysslat, arrangerat blommor. Läst, chattat med en Vän på datorn, lyssnat på musik. Idag har det blivit lite blandning.....MEST "Runrig" - ett skotskt band som sjunger både på skotska och på gaellic! Jag hade turen att få se dem live på "Edinburgh Castle" ( i Scotland) för ett antal år sedan...Och blev fast! Det är stundom vacker musik, men texter som bär på lust och längtan.

Imorgon däremot blir det så FADO!!! En för mig HELT okänd musikstil som jag nu ska få äran att höra på....I ett samtal med en Vän nämndes personen "Cesaria Evora"....Tydligen en person som behärskar Fadon.....Vad skivan i morgon dag bringar vet jag inget om...Det blir en stor överraskning! Tacksamt skall jag lyssna och säkert också njuta!

Så jag fortsätter mysa, med musik, levande ljus och med översvämmat hjärta!

Trolda - inside.

Kommentarer
Postat av: thomas

Trolda, din dag har varit trolsk.
Cesaria Evora är dock inte fado. Hennes saudade är atlantisk och heter Sodade, hennes fado är ett slags atlantisk musik som möjligen har influenser från fadon - min lissabonvän vasco kallar den "en kusin" - men den går inte att jämföra med Lissabons musik. Du får se - eller snarare höra - imorgon!!! Godkvällkram, Thomas

Postat av: Trolda

Ser så fram emot ännu en Trolsk dag...Tack, min Vän!

Trolda - full av Trolleri!

2006-10-02 @ 19:54:05
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback