Mat - Tina

En för mig tidigare alldeles överskattad person har fått mig att eventuellt tänka om.
Som Sveriges MATMAMMA nummer 1, framställs hon klämkäckt leende i snart varenda veckotidning.
Alltid glad, alltid pigg, med sitt "käcka" "GOTTIGOTTGOTT!!"

Mer än jag orkar ta till mig....FÖR klämkäckt, FÖR glatt, FÖR tillgjort.....

MEN......Sambon är som större  delen av det svenska folket alldeles upp över öronen förälskad i henne....Och följer hennes program med intresse.

Nu så, i det senaste programmet, lagade hon inbakad lax med diverse smarriga tillbehör. Tillsammans med Rapports nyhetsankare Catarina, gottade de sig i rutan.

Och så igår, när jag efter min arbetshelg kom hem från jobbet var Sambon i full gång med det "Gottigottgoda"...Han hade dukat i vardagsrummet med levande ljus, soft musik, det hela....
Från köket spred sig en himmelsk doft!

Väl till bords kunde jag så ånjuta Mat - Tina´s recept, lite improviserat av Sambon. Tillsammans med det vita, kylda vinet utgjorde det en fantastisk smakupplevelse. Och jag bara njöt.

Njöt av att trött komma hem till dukat bord, till Sambon´s omhändertagande och till den klämkäcka Tina´s recept! Då känner man sig uppskattad, speciell och hjärtat blir varmt av kärlek!

Så nu får väl även JAG ta Mat-Tina till mitt hjärta.....Jag betvivlar att jag kommer att sitta klistrad framför rutan med ett saligt leende, men jag kommer definitivt att kolla upp hennes recept! För visst var det "GOTTIGOTTGOTT!!"

Trolda - at the dining-table.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback