Romantiska filmer...

107318-84
Jag är barnsligt förtjust i ROMANTISKA filmer......Och det SKALL vara lyckliga slut!!!! (Annars titulerar jag dem EJ romantiska - och jag vill inte se dem igen....BASTA!)

Ikväll har jag njutit av "Stolthet och Fördom"! I nyinspelning. Och den har ALLT en romantisk Trolda kan önska sig.......En arrogant MAN (till en början, en riktig BESSER WISSER faktiskt.....hmmm), en vacker Kvinna, "omöjliga förhållanden", fördomar,  och TROTS allt detta "övervinner KÄRLEKEN allt!!!!!"

PRECIS i min smak...Så man kan glömma vardagen, få illusioner om en bättre VÄRLD, drömma sig bort, njuta.......Lite härlig simpel underhållning........:)

Ett par tårar fälldes också i ett extra svagt ögonblick......SUCK!

Så är du som jag - en obotlig ROMANTIKER - SE DEN, och NJUT!

Trolda - always ready for a Romance.....:)

Kommentarer
Postat av: cleo

Den vill jag se helt klart. Har tänkt göra det ett tag, men det har inte blivit av.

Postat av: Cadial

Definitionen fór vad som kan kallas romantisk tycks ha ändrats en del sedan romantiken under det tidiga 1800-talet, da sluten ofta inte var lyckliga. När jag köper presenter till min fru blir det ofta böcker, och det skall helst vara (kärleks)romaner med lyckliga slut förlagda langt bort i tid och rum: Shogun, Grottbjörnens folk, Geishans tatuering (?) osv. Jag tvingas sta i affären och tjuvläsa slutet för att vara säker pa att presenten inte förvandlar födelesdagspresenten till en katastrof. Ofta infaller katastrofen inom 48 timmar efter födeledagen, eftersom hon sträckläser. Fats värst är att hon OCKSA tjuvläser slutet, och tararna börjar rulla redan pa födelsedagen...

2006-10-28 @ 15:00:41
Postat av: Cadial

Ett exempel pa en kort serie som min fru inte skulle tycka om pa grund av det oromantiska, postmodernistiska och olyckliga slutet är Ananasmannen, som gar att läsa pa
dedo.se

2006-10-28 @ 15:20:23
Postat av: Fialotta

Jag satt och funderade här om dagen vilken film de var jag hade tänkt se, kom dock inte på de då. Stolthet och fördom var det ju! Sådan tur att du bloggade om de så mitt minne fick sig en påminelse :)

2006-10-28 @ 16:39:24
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Ja, som obotlig ROMANTIKER rekommenderar jag som sagt denna film....:) Och kul att ingen av er sett den än! Då HAR ni något att se fram emot...!! Ser FRAMÅT i böcker däremot GÖR JAG ICKE.....Men ÄR det ett "skitslut" efter 700 sidor blir jag VANSINNIG!!!!!:)

Trolda - True Romance.

2006-10-29 @ 15:01:14
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: nina

Kära romantiska filmälskare.Jag efterlyser en fantastiskt romantisk och spännande film som jag såg år 2001.Filmens namn har jag ingen aning om men jag beskriver den:En ung kvinna kommer överrens om att ge en man ett barn eftersom han blir sista arvinge till en herrgård.Efter ett antal år vill kvinnan som inte kan glömma sin dotter försöka hitta henne.Det gör hon och hon åker till deras gods och anställs som flickans guvernör helt omedvetandes att det är flickans mor.Kvinnan upptäcker dock att flickan är omöjligt trotsig och bortskämd och börjar uppfostra henne.Hon blir kär i pappan och allt slutar såååå lyckligt.Är det nån som sett denna rulle så vill jag gärna veta vad den heter

2007-09-13 @ 15:31:00
Postat av: m

inte för att jag tror någon läser här längre, allra minst nina som skrev ovanstående inlägg....men filmen heter i all fall FIRELIGHT

2008-05-11 @ 18:34:46
URL: http://kedjegatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback