Suzanne Brögger

107318-66

Jag fick en skiva på posten när jag fyllde år.....:) En nyinspelad skiva av FÖRFATTAREN Suzanne Brögger. Hennes DEBUTALBUM....."Något hon måste göra......I livet.......För sig själv......"

Och det är jag GLAD över.......

Kvinnan i fråga är absolut inte den mest skönsjungande Artist jag hört....En något skrapig, ibland oklar röst raspar till egenkomponerade toner.

Men Kvinnan sjunger med SJÄL och HJÄRTA! Och den något raspiga rösten passar alldeles UTMÄRKT till "fattigdomsbluesen..."  Man KÄNNER hennes äkta inlevelse, man känner hennes BEHOV, hennes LÄNGTAN.....Det är verkligen som om hon faktiskt var DÄR - inuti Bluesen....

Och det går rakt in i hjärtat! (Tack Thomas!)

Trolda - with Blues.

Kommentarer
Postat av: cleopethra

Det här inlägget har jag också missat. Kan Du rekommendera skivan som julklapp åt min sabmo? Dum fråga, Du känner ju inte honom... :-)

Postat av: Trolda

Som sagt, hon har ingen nämnvärd SÅNGRÖST direkt...Men en fin skiva ÄR det..

Trolda - jazzig!

2006-11-11 @ 18:59:40
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback